Junkyard.no – 1 år i Norge

Pressemelding   •   nov 11, 2010 11:39 CET

I dag torsdag 11. November feirer nettbutikken junkyard.no 1 års dag.

Nettbutikken som er ledende innen skateboard, snowboard og streetwear på nett i Europa, ble opprinnelig startet i Sverige i 2002. Mens den norske versjonen åpnet for handel for nøyaktig 1 år siden. Med sitt enorme utvalg er junkyard.no i ferd med å bli blant de aller største på brettsport-relaterte produkter i Norge.

Vi er svært godt fornøyd. Vi er over budsjett, og har oppnådd alle delmålene vi satte oss for året, sier Daglig Leder Phillip Vogt.

Bra for kundene

Skateboard og Snowboard bransjen i Norge har til nå vært dominert av noen få aktører. Da det i fjor ble kjent at en så stor aktør som Junkyard skulle etablere seg i Norge, vakte dette stor oppsikt. Allerede på et år ser vi at flere av konkurrentene har måttet skjerpe seg, og at betingelsene for kundene generelt har blitt bedre. Det er utelukkende positivt for kundene at det kommer flere aktører, mener Vogt.

Team, events, atter events og JunkPark!

I løpet av året har junkyard.no sponset og arrangert flere små og store events, både på skate og snowboardsiden. Vi som jobber med events gjør det vi synes er inspirerende som brettkjørere, og lar ikke forretningssiden av selskapet styre oss, sier Snow-teamsjef Martin Edin Ruge. Skate-teamsjef Adrian Kjellevik lover at man kommer til å se mange flere events fremover, og at disse skal fortsette å være på brettkjørere sine prinsipper.

I vinter lanseres i tillegg JunkPark i Drammen Skisenter. JunkPark består av en rekke elementer i en egen del av skianlegget, og blir et spennende fritidstilbud for unge ski og brett entusiaster.

JunkPark blir blant annet en egen tumleplass for snowteamet som består av: Aleksander Østereng, Torgeir Berre, Fredrik Perry og Even Brekke på snow. På skate består teamstallen av Kvein Bækkel og Tarjei Solberg.

Ikke glem vårt siste team medlem sier Head of Social Media Pål Tevit Skryseth – han sikter til junkyard.no’s 20,000 facebook fans pt som gir direkte og uvurderlig tilbakemelding hver eneste dag.

Gratulerer med dagen!