Kärcher B 60 W Gulvvaskemaskin

Kärcher Norge lanserer i mars B 60 W, en gulvvaskemaskin med de samme flotte egenskapene som Kärcher B 40 C-W, men med enda større kapasitet. Maskinene har integrert moppfeste og oppbevaringskasse for utstyr, stillemodus for bruk i lydsensitive områder, innebygget rengjøringsystem for skittenvannstanken, og KIK – et nøkkelsystem som optimerer resultatet og minsker riskoen for brukerfeil.

B 60 W er i likhet med B 40 C-W utstyrt med det nye operativsystemet ”Intelligent Key”, som tillater hver enkelt bruker å sette opp en egen brukerprofil.  De individuelle innstillingene gjør maskinen svært enkel å håndtere for alle brukere, samtidig som hver enkelt rengjøringsprosess effektiviseres. I tillegg elimineres så godt som alle operatørfeil, og maskinens levetid forlenges. Den raske og kompakte B 60 W kommer til selv i smale passasjer og uregelmessig utformede områder til tross for at den rommer hele 60 liter. Maskinens lave lydnivå gjør den meget godt egnet for rengjøring i støysensitive områder som sykehus og hoteller, og i andre lokaler med publikum eller kunder tilstede etc. Maskinen er utstyrt med automatisk tankskyllesystem, noe som sørger for lettvint og grundig rengjøring av skittenvannstanken etter bruk.

Kärchers “Intelligent Key” - system gir ulike tilgangskoder til ulike brukere ved hjelp av fargekodede nøkler (gul for operatør, grå for driftsansvarlig, rød for servicetekniker). Driftsansvarlig bestemmer parametere som hastighet, børstehastighet og motoreffekt i tillegg til å dosere riktig mengde rengjøringsmiddel til de ulike rengjøringsprosessene. Nøklene overfører brukernes innstillinger til maskinen, og ved å sette maskinens innstillingsbryter til riktig rengjøringsprogram er maskinen klar til bruk. De forhåndsdefinerte innstillingene gjør at kun absolutt nødvendig mengde energi og rengjøringsmiddel brukes. B 60 W har også en spesielt energieffektiv og miljøvennlig innstilling kalt Eco!Efficiency. Her drives maskinen med redusert motoreffekt og lavere børstehastighet. Dette moduset er tilstrekkelig for vedlikeholdsrengjøring av de fleste gulvtyper.

Vannbeholderen er som på B 60 W laget smalere i front for å gi operatøren god oversikt og mulighet til å rengjøre tett opp til kanter o.l. På modellene utstyrt med rullebørste vil et forfeieaggregat plukke opp grovere partikler og større gjenstander som sigarettsneiper og korker. Ved hjelp av en roterende bryter kan sugebommen justeres i forhold til gulvbelegget. En ny type sugemotordeksel reduserer støynivået til mindre enn 60 dB (A), avhengig av børstens hastighet, noe som gjør at en også kan bruke maskinen når rommet er i bruk.

For vedlikehold av maskinens underside tas børstehodet av i tre enkle trinn. Rulle-og diskbørstene er også lette å bytte, og tas av ved å trykke på en knapp eller en pedal. Skittenvannstanken kan enkelt rengjøres med et rensesystem som er en tilleggsfunksjon innebygget i lokket. Plasseringen beskytter mot vannsprut, og brukeren behøver kun å koble systemet til vannforsyning. Dysene er festet i ring på innsiden av lokket og sørger for automatisk og grundig rengjøring. Lokket kan deretter låses fast for lufting og tørking av tanken. Det reduserer risikoen for mikrobiologisk forurensing betraktelig, og gjør maskinen meget godt egnet til bruk i hygienisk sensitive områder som f.eks. i næringsmiddelindustrien.

Rentvannstanken kan kobles til vannforsyningen med en vanlig slange ved hjelp av “Quick Fill Inn”, som sørger for at fylling av vann går raskt og enkelt. Vanntilførselen stopper automatisk når maksimalt nivå er nådd, slik at operatøren kan utføre andre oppgaver mens tanken fylles. Tilbehør som mopp, kluter og rengjøringsmiddelflasker kan festes til ulike beholdere og kroker eller settes i en boks, slik at de alltid er tilgjengelige og klare til bruk. Dette bidrar til at B 60 W ikke bare er en gulvvasker, men en komplett, mobil renholdssentral!

• Detaljhandel

• renhold