Kärcher med ny kompakt gulvvaskemaskin

Oslo, mars 2016 – Kärcher utvider sitt sortiment kompakte gulvvaskemaskiner uten fremdrift med den nye modellen BD 43/25 C. Den er designet for effektiv vedlikeholdsrengjøring av områder mellom 200 m² og 800 m², og fås med børstehode for diskbørster eller -pads. Hovedfokuset ved utvikling av denne maskinen har vært kundenes behov for en gulvvaskemaskin med både lave servicekostnader og høy effektivitet i et rimelig prissegment. Gulvvaskemaskinen finnes med både batteridrift og nettdrift, men i Norge vil Kärcher kun selge modellen med batteridrift, BD 43/25 C Bp.

Gulvvaskemaskinen har en arbeidsbredde på 43 cm for at man enkelt skal kunne arbeide effektivt, og en stor rentvannstank på 25 liter som er lett å fylle. Den er kompakt og enkel å manøvrere slik at operatør har fri sikt og god oversikt over arbeidsområdet foran seg. Alle viktige funksjoner kan velges via dreiebryteren på et sentralt plassert kontrollpanel. Dette gjør maskinen enkel å håndtere, og behovet for opplæring og introduksjon er mindre enn på mange andre maskiner. BD 43/25 C har flere smarte funksjoner som bidrar til god arbeidsergonomi og en lettere arbeidshverdag, som f.eks. nivåindikator for kontroll på vannivå i tanken, lur løsning for skifte av batteri, smart plassering av påfyllingsåpning, avtakbar skittenvannstank etc.

For enkelt vedlikehold er alle viktige komponenter lett tilgjengelige, og elektronikken er robust og pålitelig. Enkel konstruksjon med standardiserte komponenter, samt totalt få komponenter, gjør BD 43/25 C til en svært rimelig maskin til tross for høy kvalitet og betjeningskomfort.

• Teknologi, allment

• innovasjon
  • gulvvaskemaskin
  • gulvvask

Kärcher er verdens ledende produsent av rengjøringssystemer, og sortimentet inneholder produkter til bruk i private husholdninger, profesjonell rengjøring og næringsliv. Våre viktigste produktgrupper er høytrykksvaskere, industrielle vaskesystemer, gulvvaskemaskiner og feiemaskiner. Les mer om Kärcher Norge på våre hjemmsider.