Upptäck nya premiumklassen

Grovdammsugarna för alla krävande rengöringsuppgifter

Inför höstens alla projekt är det många som vill kunna hålla det rent både i garaget och i verkstaden. Även vid husrenoveringar vill man slippa allt såg- och slipdamm som far omkring överallt. Kärcher lanserar nu en ny serie grovdammsugare i premiumklassen som är rena drömmen för den seriösa hemmasnickaren med fokus på prestanda.

De nya grovdammsugarna i premiumklassen dammsuger både vått och torrt med konstant hög sugeffekt och utan avbrott i arbetet. De är utvecklade för en intensiv användning och är perfekta för den ambitiösa ”gör-det-självaren” med större rengöringsuppgifter. Kärchers grovdammsugare gör ingen skillnad på vilken typ av smuts som skall bort - den suger upp eller blåser bort allt från fin och grov smuts till flytande vätska, användningsområdet är nästintill obegränsat. Alla tre modellerna i premiumklassen är utrustade med ExPress filterrengöring nanoteknologibelagt planfilter och behållare på hela 25 liter.

ExPress filterrengöring
Kärchers premiummodeller är utrustade med det unika filterrengöringssystemet ExPress. Förlorad sugeffekt som orsakas av igensatta filterporer och som måste rengöras manuellt tillhör nu det förgångna. Genom ett tryck på filterknappen rengörs filtret på några sekunder genom extremt starka och dynamiska luftströmmar. Handhavaren behöver inte längre komma i kontakt med dammet eller drabbas av onödiga tidsförluster.

Unikt och innovativt
Det unika planfiltret med nanoteknologi gör det möjligt att dammsuga både våt och torr smuts - utan att ens behöva byta filter eller göra avbrott i arbetet. Planfilter med nanoteknologi ger dessutom effektivare filterrengöring och en högre filtreringsgrad. Det vill säga, dammet och smutsen är kvar där de skall vara - i behållaren.

Tre modeller
De tre modellerna som ingår i Kärchers premiumklass har unika egenskaper som t ex kraftig sugmotor på upp till 1 800 W, kabelupprullare, justerbar sugeffekt och uttag för elhandverktyg. Alla modellerna har naturligtvis blåsfunktion, elkabel på 6 m och praktisk slangförvaring.

Kärcher WD 7.300 - Med 1400 W, behållare på 25 l och ett flertal andra bekvämligheter är WD 7.300 den perfekta maskinen vid rengöring i bilen och garaget. Den är elsäker även när man suger upp vätskor och blåsfunktionen är perfekt för att blåsa bort bl a. löv, sand och jord utomhus.

Kärcher WD 7.500 - 1600 W, 25 l behållare, filterpåse i fleece och automatisk kabelvinda - gör denna toppmodell perfekt för dammsugning av stora mängder smuts. Med sin unika ExPress filterrengöring och sitt speciella planfilter med nanoteknologi kan WD 7.500 rekommenderas för alla renoverings- eller garageuppgifter som ger stora mängder damm och smuts.

Kärcher WD 7.700 P - Tack vare det unika filterrengöringssystemet ExPress och det speciella planfiltret med nanoteknologi, är denna premiumklassmodell perfekt för rengöring i garaget, vid renoveringar, utomhus och vid verkstadsuppgifter där det blir stora mängder damm och smuts. Med 1800 W, behållare på 25 l och ett flertal andra egenskaper, som till exempel körhandtag, lång sugslang (3,5 m) och uttag för elhandverktyg med automatisk start/stopp, är WD 7.700 P perfekt vid intensiva och omfattande rengöringsuppdrag.

• Jordbruk, landbruk, fiskeri

• wd
  • 7-serien

Kärchers produkter har funnits i Sverige sedan 1975 då man introducerade högtryckstvättarna på marknaden. Kärcher tillverkar bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare, fönstertvättar, SteamCleaners, skurmaskiner och sopmaskiner. Kärcher AB är ett helägt dotterbolag till det tyska moderbolaget, tack vare 75-års erfarenhet inom rengöring både inom industrin och för privatkonsumenter är Kärcher idag experter på området och också drivande av utvecklingen av nya produkter och innovationer.