Friele best på nett

Pressemelding  •  24-01-2012 17:04 CET

Kaffehuset Friele og Neolab vant BT-prisen for beste internettkampanje i 2011. BT-prisen deles ut hvert år av Bergens Tidende for å belønne kreative reklamekampanjer og stimulere byens reklamebyråer. I år vant Kaffehuset Frieles "Instant Love" prisen for årets beste internettkampanje.

- Vi er veldig stolte, siere markedssjef i Kaffehuset Friele, Heine Eliassen. - Det var en spennende kampanje med artige nyanser som sjarmerte både målgruppen og juryen. Som utfordrer i kategorien er det viktig å knytte emosjonelle bånd til forbrukerne for å forsterke kvalitetsproduktet som ligger til grunn.

Dikteren Helmer

- Vi ønsket en kampanje som engasjerte målgruppen og bestemte oss for å utnytte styrkene til sosiale medier til det fulle, sier produktsjef Torunn Martin. - Vi mener at denne uhøytydelige og sjarmerende kampanjen passet perfekt til Friele Instant kaffe, som rett og slett er god kaffe på en enkel måte.

De kleine diktene til Helmar (Sverre Røssummoen) begeistret juryen og mange brukere.

Juryens begrunnelse:

Merkevarebygging handler om å skape emosjonell innvolvering mellom målgruppe og produkt. Vinneren av årets beste internettkampanje har iscenesatt målgruppen og produktet på en veldig god måte og utnytter mediets egenskaper godt. Avsenderen overrasker med denne kampanjen. Fra å være trygg, stabil og forutsigbar, viser kunden nå en mer rufsete side. Og det fungerer utmerket.

Det er en veldig godt gjennomført og gjennomarbeidet kampanje. Både bruk av skuespiller, design, tekst og kreative muligheter- gjør dette til en liten opplevelse i seg selv.

En opplevelse du har lyst å dele med andre.

Neolab - lokalt og friskt

- Vi er veldig fornøyde med samarbeidet vi har med Neolab for Friele Instant, forteller Eliassen. Gitt den unge målgruppen til dette produktet er det viktig å jobbe med et innovativt og lekent byrå. Neolab inspirerer og utfordrer oss stadig og det er kjekt å ha et slikt friskt og nytenkende byrå her i Bergen.

Kaffehuset Friele er Norges ledende og eldste kaffehus, og vårt arbeid er preget av ansvarlighet og lidenskap til kaffe. Med en markedsandel på ca 35 prosent  er vi hovedleverandør av kaffe til flere av dagligvarekjedene. I tillegg utgjør storhusholdningsmarkedet - som omfatter alle typer service- og servereringssteder, et stadig viktigere marked.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom