L’OR – eksklusive kaffekapsler til Nespresso-maskiner® - lanseres nå i dagligvarehandelen!

Pressemelding   •   sep 20, 2017 08:30 CEST

Kategoriansvarlig Jon Stang Volden med de nye kaffekapslene som nå selges i dagligvarehandelen

En god nyhet for alle kaffe-elskere: Det franske premium kaffemerket L'OR, som betyr gull, lanseres nå i Norge! L'ORs eksklusive kaffekapsler er spesialdesignet for å passe til Nespresso-maskiner® *).
Kapslene, som er tilgjengelig i seks forskjellige varianter, selges i dagligvarehandelen fra uke 38.

L’OR – først med aluminiumskapsler i dagligvarehandelen
L’ORs espressokapsler er laget av aluminium for å best bevare smak og aroma fra kaffebønnene. Resultatet er en rik og velsmakende kaffe med flott crema fra den aller første dråpe. En god nyhet for den kvalitetsbevisste forbruker er også at L'OR kaffekapsler selges i dagligvarebutikker, noe som gjør dem enkelt tilgjengelig for alle kaffeelskere. Kapslene er tilgjengelig i butikk fra uke 38 og veiledende utsalgspris (lavpris) er 34.90 for en eske med 10 kapsler.

"Når vi nå tilbyr våre nye kaffekapsler i dagligvarehandelen bidrar vi til kaffedemokrati ved at vi gjør det enkelt for forbrukerne å nyte en god og eksklusiv espressobasert kaffe hver dag," sier kategoriansvarlig Jon Stang Volden hos Jacobs Douwe Egberts Norge.

Elsker kaffe
Nordmenn er på verdenstoppen når det gjelder kaffedrikking. På ett år drikker hver nordmann gjennomsnittlig 1000 kopper, tilsvarende ca 9 kilo kaffe pr person pr år **). Det globale kaffemarkedet har vokst med 46% siden 2010 og omsetter i dag for rundt 600 milliarder kroner. Hver dag konsumeres 2,7 milliarder kopper kaffe over hele verden. Det økte kaffekonsumet betyr også at flere og flere mennesker krever kaffe av høy kvalitet.

Virkelig god kaffe starter med gode bønner. L'ORs kaffe-blandinger består av nøye utvalgte bønner, fra noen av verdens fremste kafferegioner, dyrket og høstet med omtanke for både mennesker og klima. Blandingene består av 100% UTZ-sertifiserte kaffebønner ***) og er utviklet av profesjonelle smakerteam. Kaffen er deretter brent langsomt for å trekke ut den fineste smaken fra hver bønne - alt for at kaffen skal holde høyeste kvalitet.

"L'ORs kapsler er utviklet for kaffeelskere som stiller høye krav til kaffen sin, og vet hvordan en god espresso skal smake. Derfor bruker vi bare nøye utvalgte bønner som håndteres med kjærlighet, respekt og nøyaktighet gjennom hele prosessen. Vi tar kaffe på største alvor”, forklarer Jon Stang Volden.

Seks spesielt utvalgte varianter
L'ORs kaffe-kapsler er tilgjengelig i seks forskjellige smaker med varierende styrke og intensitet. Hver av dem er spesielt utvalgt for å passe til våre norske smakpreferanser. Noen av blandingene er for ren espresso og noen er for Lungo (=vanlig kaffe): Mattinata 5 er krydret og aromatisk og Elegante 6 er fruktig og blomstrende. Splendente 7 er frisk og balansert, og Profondo 8 er intens og krydret. Supremo 10 er krydret og kraftig, og Ristretto 11 er sterk og uttrykksfull.

For mer informasjon, høyoppløselige bilder eller produktprøver, kontakt JonStang.Volden@JDEcoffee.com

L'OR eies av det globale kaffeselskapet Jacobs Douwe Egberts. JDE gir forbrukerne kaffe i over 100 land og tilbyr en rekke veletablerte kaffemerker, inkludert Friele, Tassimo, Senseo og L'OR.

*) Varemerke tilhørende tredjepart, ikke forbundet med JACOBS DOUWE EGBERTS.
    For en detaljert liste over kompatible maskiner se www.lorespresso.com

**) http://kaffe.no/kaffeundersokelsen-2016/; http://kaffe.no/forbruket-av-kaffe-i-norge/

***) www.utz.org

Friele er Norges ledende og eldste kaffemerke, og vårt arbeid er preget av ansvarlighet og lidenskap til kaffe. Med en markedsandel på ca 35 prosent  er vi hovedleverandør av kaffe til flere av dagligvarekjedene. I tillegg utgjør storhusholdningsmarkedet - som omfatter alle typer service- og servereringssteder, og bedriftsmarkedet stadig viktigere markeder.