Nye kaffekapsler fra Friele

Pressemelding   •   mai 30, 2014 11:04 CEST

Salget av kaffekapsler i flott vekst!
Dagligvaresalget av kapsler som er kompatible med Nespresso®* kaffemaskiner har doblet seg det siste året.**

Kompatible kapsler har vært bredt tilgjengelig i dagligvare- og elektrobutikker siden Friele lanserte diAmore espressokapsler i februar 2013.

Nå relanseres diAmore-serien for å skape enda større fart i salget.

Nytt og bedre diAmore-sortiment!
diAmore-serien består av espressoer og lungoer i kapsler som er kompatible med Nespresso®* kaffemaskiner. Serien ble lansert i februar i fjor, og har blitt svært godt mottatt av handelen og forbrukerne.

Nå forbedres diAmore ytterligere – dagens sortiment erstattes av helt nye og enda bedre varianter. I tillegg er selve kapslene av ny, forbedret type. Alle variantene er fremstilt av 100% arabica kaffebønner som er sertifisert av Utz Certified, og som sikrer at kaffen er dyrket og høstet på en bærekraftig måte.

Det nye sortimentet består, i likhet med det utgående, av to lungoer og tre espressoer. Kapslene produseres av Frieles morselskap, nederlandske D.E MASTER BLENDERS 1753, som er en stor aktør i markedet for espressokapsler.

«Vi tror at våre eksisterende diAmore-kunder vil omfavne de nye variantene, som er enda bedre på smak enn de vi fjerner. I tillegg vet vi at de nye kapslene, som det selges milliarder av årlig over hele verden, fungerer svært godt i maskinene. Mange forbrukere vil også sette pris på at alle variantene er sertifisert av Utz Certified, slik at de vet at kaffen er dyrket og høstet på en bærekraftig måte. Vi ser frem til å kunne tilby våre kunder disse espresso- og lungovariantene, og de vil fortsatt være lett tilgjengelige i dagligvare- og elektrohandelen», sier merkevaresjef Geir Hongset i Kaffehuset Friele.

Det nye sortimentet kommer alle i bokser á 10 kapsler:

• Lungo Profondo: kraftig lungo av styrke 8, med intens og velduftende aroma og hint av delikat karamell.
  • Lungo Elegante: forfinet og delikat lungo av styrke 5, med en touch av sitrus og rik og behagelig ettersmak
  • Ristretto: kraftig og krydret espresso av styrke 10, som overrasker sansene med sin friskhet
  • Supremo: intens espresso av styrke 10, med hint av mørk sjokolade, eik og ristede hasselnøtter
  • Splendente: italienskbrent espresso av styrke 7, med en touch av nøtter og frisk sitrus

* Varemerke tilhørende et selskap som ikke står i forbindelse med D.E MASTER BLENDERS 1753

** Kilde: Nielsen ScanTrack, Dagligvare, Kaffe, Puter/Kapsler. Salg i verdi (1000), siste 13-4 uker per 16.06.2013, 20120124-CN

Kaffehuset Friele er Norges ledende og eldste kaffehus, og vårt arbeid er preget av ansvarlighet og lidenskap til kaffe. Med en markedsandel på ca 35 prosent  er vi hovedleverandør av kaffe til flere av dagligvarekjedene. I tillegg er Friele en stor leverandør til  bedrifts- og storhusholdningsmarkedet.