Nytt kaffekonsept fra Friele

Pressemelding   •   nov 07, 2011 14:45 CET

Friele Aromatic er et konsept bestående av ingrediensene kaffe, melk og sjokolade tilpasset en elegant maskinløsning. Ingrediensene leveres i pulverform i maskintilpassete kassetter. Kassettene er utstyrt med RFID brikke, slik at maskinen kjenner igjen ingrediensen.

Kassett-systemet sørger for at ingrediensene blir satt på rett plass og forhindrer søl. Maskinen gir beskjed når et produkt er tomt, og man unngår feil ved dosering.

Kaffen leveres som vanlig svart kaffe samt espresso, og er serftifisert av Utz Certified. Både mewlk, sjokolade og kaffen er i pulverform (instant). Menyen programmeres i et display på maskinen, og kan komponeres utfra ingrediensene og lønsket om variasjon i kaffedrikker. Oppdatering av programvaren kan lastes fra web.

Maskinen har et moderne design, og leveres i 3 farger; sort, rød og eggeskallfarget.

Kaffeløsningen er velegnet for småbedrifter med 5-15 ansatte. Maskinen kan også benyttes som selvbetjent kaffeløsning i hoteller (resepsjon, restaurant), kantiner, møterom, kurs- og konferanserom osv.

Kaffe og maskin kan bestilles på nett eller via telefon. Etter første utplassering sendes ingrediensene postalt etter bestilling. Det tilbys fleksible fiansieringsløsninger, basert på leietid og forbruk.

Kaffehuset Friele er Norges ledende og eldste kaffehus, og vårt arbeid er preget av ansvarlighet og lidenskap til kaffe. Med en markedsandel på ca 35 prosent  er vi hovedleverandør av kaffe til flere av dagligvarekjedene. I tillegg utgjør storhusholdningsmarkedet - som omfatter alle typer service- og servereringssteder, et stadig viktigere marked.