SENSEO - fersk kaffe og friskt design

Pressemelding   •   feb 08, 2013 10:52 CET

Kaffehuset Friele sin populære enkoppsløsning, SENSEO, har fått et nytt og friskere design.

SENSEO, som er et av verdens største enkopps-systemer for kaffe revitaliseres nå internasjonalt. Det betyr at Kaffehuset Friele sin populære enkoppsløsning, som det selges 1,2 millioner puter til hver måned, har fått et nytt og friskere design. - Med revitalisering av SENSEO-merket går vi fra funksjon til emosjon, forteller produktsjef Mona Lindgren. – Det nye designet er innbydende og moderne, og spiller på emosjonelle behov.
Alle variantene, bortsett fra Friele Frokostkaffe, har fått nytt design. - Vi beholder Friele Frokostkaffe som den er, fordi det er Frieles mest kjente merkevare, og vi ønsker å ha en god gjenkjennelse for alle Frokost-variantene, fortsetter Lindgren.

Cappuccino med sjokoladesmak
Med relanseringen av SENSEO-serien, introduserer Kaffehuset Friele også en helt ny SENSEO smak: Cappuccino Choco, som er en rund, fyldig og smakfull sjokoladekaffe. - Vi vet at forbrukerne ønsker stadig mer variasjon, og derfor tilbyr vi nå flere varianter som hele husholdningen kan nyte, sier Lindgren. Flere valgmuligheter gjør at systemet kan brukes i flere drikkesituasjoner og nå ut til flere forbrukere.

Eneleverandør av melkebaserte SENSEO-varianter
Friele SENSEO har opparbeidet seg en solid posisjon i enkoppsmarkedet siden lanseringen i 2010. Det selges rundt 1,2 millioner puter til SENSEO-systemet hver måned.
-   Kaffehuset Friele er den eneste leverandøren i Norge som tilbyr melkebaserte SENSEO-varianter, forteller Lindgren. – Vi tror at dette bidrar til at forbrukeren opplever Kaffehuset Friele som en totalleverandør av kaffebaserte drikker i Norge.

SENSEO – enkel hverdagsluksus
SENSEO brygger fersk og aromatisk kaffe til en eller to kopper på under ett minutt, med perfekt resultat hver gang. De praktiske porsjonsputene fra Friele finnes i mange forskjellige varianter og smaker fra hele verden. SENSEO forenkler kaffehverdagen, og gir rykende varm hverdagsluksus i koppen – så ofte man vil. Kaffehuset Friele har enerett på salg av de originale SENSEO® putene i Norge.

SENSEO® Twist
er en serie kaffemaskiner i et moderne og lekent design med innovative løsninger som kler enhver kjøkkenbenk. SENSEO® Twist er kaffemaskinen for de som foretrekker en dristig stil og forlanger stor variasjon i kaffeutvalget.

Kaffehuset Friele er Norges ledende og eldste kaffehus, og vårt arbeid er preget av ansvarlighet og lidenskap til kaffe. Med en markedsandel på ca 35 prosent  er vi hovedleverandør av kaffe til flere av dagligvarekjedene. I tillegg utgjør storhusholdningsmarkedet - som omfatter alle typer service- og servereringssteder, og bedriftsmarkedet stadig viktigere markeder.