Fornyelse i morselskapets styre - Dag Opedal inn som styremedlem i Kavli Holding

Pressemelding   •   jul 01, 2013 07:04 CEST

(Bergen, 1.07.13) Dag Opedal ble valgt inn som styremedlem i Kavli Holding på
selskapets generalforsamling i juni.

Dag J. Opedal var konsernsjef i Orkla ASA fra 2005 - 2010 . Han har også hatt ledende stillinger i Norgesgruppen ASA og Ferd Capital . Opedal er for tiden styremedlem i en rekke selskaper i kombinasjon med rådgivervirksomhet . Han er utdannet siv.øk fra NHH og har en MBA fra Insead.

Dag Opedal erstatter Kim Wahl som går ut av styret etter å ha innehatt styreverv i Kavlikonsernet siden 2010.

Styret i Kavli Holding består etter dette av:

Finn Jebsen – styreleder

Stefan Granlund

Eli Kverneland (ansattvalgt)

Reidar Lorentzen

Aksel Mjøs

Kathrine Mo

Rune Nyheim (ansattvalgt)

Dag Opedal

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt

Konsernsjef Erik Volden, mob: +47 47 60 22 00

Kavli er et av Norges største næringsmiddelkonsern, med salg i over 20 land og produksjon i fem av dem. Hovedkontoret ligger i Bergen. Konsernet har ca 800 ansatte og omsatte i 2012 for 2,5 milliarder kroner. Selskapets viktigste produkter er smøreost, kaviar, majones, HaPå, kjeks og flatbrød. Kavli eier også Q-Meieriene, som produserer melk inklusiv smakssatt melk, fløte, yoghurt, rømme og juice.

Kavli eies av Kavlifondet, som årlig deler ut penger til gode formål innen forskning, kultur og humanitær virksomhet.