HaPå Sjoko tilbake: Engasjerte forbrukere gir comeback

Pressemelding   •   aug 26, 2013 11:23 CEST

Sterkt engasjement fra forbrukere på sosiale medier sikrer retur for klassisk HaPå-variant.

- Det er helt tydelig knyttet mye nostalgi og barndomsminner til HaPå, forteller en overveldet markedsdirektør Lise Godfrey i Kavli.

I juli ba produsenten av HaPå publikum om hjelp til å finne gamle glass med HaPå Sjoko. Varianten hadde vært ute av butikk i mer enn 10 år, og produsenten satt kun med oppskriften - ingen spor etter verken glass eller design.

- Responsen har vært overveldende. Vi ble tatt på sengen over hvor mange som både husker og savner HaPå Sjoko, forteller hun.

Forbrukerne har engasjert seg - delt minner, bilder og opplevelser fra den gang produktet var på markedet.

-  Etter et enormt engasjement fra forbrukerne lanserer vi nå HaPå Sjoko i såkalt “limited edition”, forteller markedsdirektør Lise Godfrey.

Et begrenset opplag på 50.000 glass HaPå Sjoko rulles i disse dager ut i butikkene.

- Produktet er laget på den gode, gamle oppskriften, men glasset har fått et nytt og oppdatert design.

Muligheten til å sikre seg et glass norsk påleggshistorie er med andre ord til stede.

- Men sett ut fra engasjementet på Facebook kan det være lurt å være raskt ute. Vi forventer at det forsvinner raskt, smiler markedsdirektøren.

For ytterligere informasjon, kontakt;
 Lise Godfrey, Markedsdirektør, mob 974 09 704

Om HaPå:

- Et av Norges eldste søte pålegg med over 60 år på markedet.

- Under krigen var det mange familier som karamelliserte sukret, kondensert melk hjemme, og denne ideen var grunnlaget for å starte produksjon av HaPå.

- HaPå står for Hamar pålegg, da det opprinnelig ble produsert på Hamar av De Norske Melkefabrikker

- Kjøpt opp av Kavli i 2009 da Nestlé besluttet å legge ned produksjonen. En stor gruppe forbrukere nektet å se favorittpålegget sitt forsvinne og aksjonerte på Facebook for å beholde HaPå.

- Kavlikonsernet er et internasjonalt næringsmiddelselskap med produksjon i Norge, Sverige, Danmark, England og Skottland. Konsernet har 800 ansatte og driftsinntekter på 2,5 milliarder kroner. Kavli-konsernet er 100 prosent eid av Kavlifondet, og alt overskudd fra konsernet blir enten reinvestert i selskapet eller delt ut til prosjekter innenfor humanitær virksomhet, forskning og kultur.