Autoexperten etablerer seg i Norge

Autoexperten vokser stadig på det svenske markedet. I de seneste årene har vi styrket konseptet vårt og har nå god lønnsomhet i alle ledd.

Vår suksess har vekket interesse i Norge, og flere norske verksteder vil vite mer om hva vi kan tilby”, sier Anders Nilsson, forretningsområdesjef for Autoexperten.

Med dette i betraktning ble det gjennomført en forstudie av verkstedmarkedet i Norge sammen med en gründer som startet et pilotverksted for Autoexperten i Kirkenær. Resultatet viser at Autoexperten kan tilføre en verdi for både verksteder og bileiere. Vi har derfor bestemt oss for å etablere og tilby Autoexperten-konseptet så snart som mulig også i Norge.

Vårt ønske var å kjøpe Hellanor og sammen med dem utvikle butikker i Norge, men der tapte vi dessverre på målstreken. Nå blir basen for vår satsning på Autoexperten gjennom vårt selskap KGK Norge AS. KGK Norge har vært virksom i Norge siden 2001 med fokus på våre agenturer ZF, Calix og Dräger”, sier Lars Frank, administrerende direktør for KG Knutsson AB, Sverige.

KGK Norge flytter inn i nye lokaler i Oslo 1. januar 2019 og der kommer Autoexperten senere på våren til å åpne sitt første lokale lager i Norge.

For mer informasjon kontakt Anders Nilsson.

Om Autoexperten

Autoexperten er en riksdekkende bilverkstedkjede i Sverige med ca. 430 bilverksteder som er tilknyttet til selskapets verkstedkonsept. Alle bilverksteder eies og drives som egne foretak. Selskapet har 57 butikker for salg av tilbehør og reservedeler til biler.

Autoexpertens bilverksteder tilbyr bileiere et trygt bilhold med fri assistanseforsikring ved service, deler som tilsvarer originalkvalitet med tre års funksjonsgaranti, utdannede bilmekanikere og en sentral servicefunksjon med personlig service mellom 07-22 hver dag.

• autoexperten
  • reservedeler
  • dekkskift
  • dekk