Unik motorvarmer fra Calix utfordrer

Calix utfordrer markedet ved å lansere en helt unik motorvarmer - Calix FCH (Forced Circulation Heater). Takket være at motorvarmeren, sirkulasjonspumpen og transformatoren er plassert i samme enhet, blir installasjonen raskere, mer effektiv og billigere. Dessuten varmer den jevnere, over hele motoren, i stedet for alternativene som varmer mer punktvis.

Calix FCH sprer varmen raskere og jevnere i motoren. Den integrerte sirkulasjonspumpen sørger for at kjølevæsken sirkulerer umiddelbart og at den fordeles med en jevn strøm i motoren, som forhindrer at oppvarmingen oppstår punkt for punkt. Siden det er en enhet, er installasjonen enklere, og plassering av varmeren kan gjøres med fleksibilitet. Calix FCH er billigere, og installasjonen er raskere, sammenlignet med varmere med separat sirkulasjonspumpe.

Produktet er testet og sertifisert av tredjepart, i samsvar med alle europeiske sikkerhetsstandarder for elektrisk installasjon i kjøretøy. Den er også godkjent for installasjon av mekanikere i maskinrom. Calix FCH er utviklet og produsert i Sverige, for både bilhandel og sluttkunder.

Når du bruker Calix-motorvarmer, sparer du miljøet ved å unngå en kaldstart som gir høye eksosutslipp, samt at du sparer drivstoff når du starter en allerede oppvarmet motor. Med varme får motoren og batteriet lengre levetid, mens du får en varm kupe og isfrie vinduer. Kvalitet og holdbarhet gjennomsyrer Calix-produkter og den nye motorvarmeren er ikke noe unntak.

Svensk kvalitet med internasjonal standard

Calix er et svensk selskap som ligger i Eskilstuna. Siden 1950-tallet har det vært verdens største produsent av elektriske motorvarmere. Calix utvikler, designer og produserer motorvarmerne i Eskilstuna. Calix er selvfølgelig miljøsertifisert i henhold til ISO 14001, og produktene er nesten utelukkende laget av resirkulerbart materiale. Calix AB har mottatt flere priser for å levere utmerket kvalitet fra flere ledende selskaper i bilindustrien

GM Quality Award 2017, 2018, 2019

Volvo Cars Quality Excellence Award 2017

KGK Leverandørpris 2017

Fakta om Calix FCH

• Spenning: 230Vac
  • Varmeelement: PTC, 550W @ - 20° C
  • Beskyttelsesklasse: IP-46
  • Pumpekapasitet: ~ 8 l / min
  • Slangetilkobling: diameter 16 eller 19 mm 65 x 90 x 115 mm
  • Selvgjenopprettende overopphetingsbeskyttelse ved + 120 ° C
  • Artikkelnummer: CX 1710000
  • Pris: 2395: - inkl. mva (1916: - eks. mva.)

• Motor

• kgk
  • calix
  • bilvarme