Dristig design for neste generasjon Kia Sportage

Pressemelding   •   aug 27, 2015 08:40 CEST

Kia Motors Europe avslører i dag de første offisielle eksteriørbildene av helt nye Kia Sportage. Bilen har verdenspremiere på Frankfurt International Motor Show, 15 September 2015.

Fjerde generasjon Sportage har en dristig design, som gir en følelse av kraft og smidighet fra alle vinkler. Mest endring er det i fronten på helt nye Sportage, hvor lyktene ikke lengre er integrert med grillen, men i stedet er løftet bakover for et mer definert panser. Kias gjenkjennelige grill, «tigernesen», er lavere og bredere, og gir mer volum for et stabilt uttrykk.

Helt nye Sportage har en sporty profil, og beholder den tilbakelente silhuetten. Mer markante hjulbuer og skarpe linjer gir Sportage et mer dynamisk, muskuløst utseende.

Bak understreker de horisontale formene bilens bredde. Inspirert av konseptbilen Kia Provo, er de slanke baklyktene kombinert med en linje som går i hele bilens bredde, mens blinklys og ryggelys er separert og flyttet lavere for å gi mer tyngde og stabilitet til den nedre halvdel av bilen.

Designen av nye Kia Sportage er ledet av Kias europeiske designsenter i Frankfurt, med bidrag fra designerne i Namyang, Korea og Irvine, California.