​Helt nye Kia Sorento debuterer i Genève.

Pressemelding   •   feb 04, 2020 12:35 CET

Fjerde generasjon Sorento vises for første gang 3. mars på bilmessen i Genève, og kommer med hybrid drivlinje.

Helt nye Kia Sorento får verdenspremière på Geneva International Motor Show 3. mars. Det er fjerde generasjon av Kias største SUV som nå lanseres.

Sorento er den første modellen bygget på Kias nye generasjon SUV platform. Standarden heves med praktiske løsninger og plassen blir tilsvarende større biler. For første gang introduseres hybrid drivlinje i Sorento-rangen.

Kia retter seg mot det globale SUV markedet, og nye Sorento vil få flere nyheter som avanserte førerassistansesystemer, tilkobling og infotainment løsninger.

Sorento ble første gang lansert i 2002, og siden den gang er det på verdensbasis solgt over tre millioner biler.

Kia Motors Corporation ble etablert i 1944 og er Koreas eldste produsent av motordrevne kjøretøy. Kia produserer mer enn 3 millioner biler per år ved 14 produksjons- og samlefabrikker i fem land. Salg og service skjer gjennom et nettverk av importører og forhandlere i 180 land. Kia har i dag mer enn 51,000 ansatte og en årlig omsetning på nesten 47 milliarder US dollar.