Kia Motors viser elektrisk konseptbil i Las Vegas.

Pressemelding   •   jan 05, 2018 14:11 CET

Kia elektrisk konseptbil 2018

Mandag 8. Januar viser Kia en elektrisk konseptbil på Consumer Electronics Show (CES) i Las Vegas, og deler sin visjon for fremtidig mobilitet.

Den nye konseptbilen kombinerer Kias gode design med en effektiv elektrisk drivlinje, og viser neste steg på Kias vei mot elektrifisering. Konseptbilen har en ny og avansert human-machine interface (HMI) og et bevegelsesgrafisk lys-system, og viser potensialet for ny teknologi de kommende årene.

Kia med flere nye løsninger og innovasjoner på teknologimessen CES.
Kias interaktive stand, ‘Beyond Autonomous Driving’, kombinerer eksisterende og fremtidig teknologi som viser veien videre for mobilitet, støttet av introduksjonen av kommende autonome teknologier.

På standen vises tre interaktive kupéer som viser hvordan Kia vil inkludere ny teknologi for å forbedre kommunikasjon og interaksjon mellom passasjer og bil. Blant annet ny og avansert førerassisterende teknologi, helt nye HMI funksjoner, samt verdens første integrerte 5G-løsning.

“Virtuell virkelighet og selvkjørende biler var for ikke lenge siden i en fjern fremtid. Nå blir dette raskt en realitet, og vi i Kia utforsker hvordan vi skal tilpasse de nye teknologiene for våre kunder. På CES vil vi dele vår strategi og visjon for fremtidig mobilitet, og viser avansert teknologi som våre kunder kan glede seg til», sier Dr. Woong-cheol Yang, Vice Chairman and Head of Hyundai-Kia R&D Center.

Kia Motors Corporation ble etablert i 1944 og er Koreas eldste produsent av motordrevne kjøretøy. Kia produserer mer enn 3 millioner biler per år ved 14 produksjons- og samlefabrikker i fem land. Salg og service skjer gjennom et nettverk av importører og forhandlere i 180 land. Kia har i dag mer enn 51,000 ansatte og en årlig omsetning på nesten 45 milliarder US dollar.