Kia viser tre hybridbiler på Chicago Auto Show

Pressemelding   •   feb 12, 2016 16:38 CET

I går avduket Kia hele tre hybrid-nyheter på bilmessen i Chicago. Kia Niro, som er en helt ny modell, samt Kia Optima som hybrid og plug-in Hybrid. Kia Niro og Optima Plug-in Hybrid lanseres begge i Norge i 2. halvår.

Hybridmodellen Niro er bygget på en helt ny miljøplattform, den første fra Kia, og motoriseres med en 1.6 liters bensinmotor og elektrisk motor som samlet gir 146 hk. Kia kaller Niro en HUV, Hybrid Utility Vechicle, og det er store forventninger til bilen som lanseres i Norge i august / september.

Kia Optima Plug-in Hybrid er bygget med fokus både på effektivitet og kjøreegenskaper. Optima Plug-in Hybrid får en 2.0 ltr. bensinmotor med 154 hk, samt en 50kw elektrisk motor. Det er kun Optima Plug-in hybrid varianten som taes inn i Norge, og den er ventet i september/oktober.

Bilene vises på bilmessen i Genève i begynnelsen av mars, da også stasjonsvognutgaven av Kia Optima.

Kia Motors Corporation (www.kia.com) ble etablert i 1944 og er Koreas eldste produsent av motordrevne kjøretøy. Kia produserer mer enn 3 millioner biler per år ved 10 produksjons- og samlefabrikker i fem land. Salg og service skjer gjennom et nettverk av importører og forhandlere i 180 land. Kia har i dag mer enn 50,000 ansatte og en årlig omsetning på nesten 44 milliarder US dollar.

Niro Hybrid:
    Dette ser ut til å å bli en spennende bil i rekken av fine KIA produkter!
    Ser frem til Geneve tidlig i mars 😀

- Roger Stefferud - 12-02-2016 20:56 CET