XCeed - en helt ny crossover fra Kia.

Pressemelding   •   jun 05, 2019 09:00 CEST

Helt nye Kia XCeed har sportslig og coupe-lignende design.

Kia Motors viser i dag første bilde av sin helt nye urbane crossover, Kia XCeed. Den nye CUV’en (crossover utility vehicle) har et stilig og moderne design, og er et sporty alternativ til de tradisjonelle større SUV’ene.

Det er Kias designsenter i Frankfurt, ledet av designsjef for Europa, Gregory Guillaume, som har designet bilen. XCeed er designet så den ser lavere ut enn en tradisjonell SUV, samtidig som man har høy sittestilling og bedre sikt enn i en vanlig kombi.

Selv med sin dynamiske og sportslige design, vil nye XCeed tilby tilsvarende god plass både i interiør og bagasjerom som de mestselgende SUV’ene i Europa.

“Det sporty designet til XCeed gjør den attraktiv, uten å kompromisse på fleksibilitet og brukervennlighet. Den er smart innredet, noe som gjør plassen i kupéen og bagasjerommet tilsvarende en SUV, men med et mer sportslig og kompakt design”, sier Emilio Herrera, Chief Operating Officer i Kia Motors Europa.

Nye Kia XCeed vises for første gang i Frankfurt 26. juni.

Kia Motors Corporation ble etablert i 1944 og er Koreas eldste produsent av motordrevne kjøretøy. Kia produserer mer enn 3 millioner biler per år ved 14 produksjons- og samlefabrikker i fem land. Salg og service skjer gjennom et nettverk av importører og forhandlere i 180 land. Kia har i dag mer enn 51,000 ansatte og en årlig omsetning på nesten 47 milliarder US dollar.