KICKS publiserer sin første bærekraftighetsrapport

KICKS publiserer sin første bærekraftighetsrapport

Skjønnhetskjeden KICKS er underlagt en ny lov og publiserer derfor sin første bærekraftighetsrapport.

Rapporten er tilgjengelig på både svensk og engelsk og omfatter regnskapsåret 2017. Den er delt inn i tre deler:

- Hvordan KICKS påvirker omverdenen og hva selskapet gjør for å bidra til å forandre idealer og stereotyper.

- Hvordan KICKS arbeider med råvarer og ingredienser for å kunne tilby effektive og miljøvennlige produkter.

- Hvordan KICKS arbeider i hele sin verdikjede for å minske sitt negative avtrykk.

«Vi ønsker å fortelle om vårt bærekraftfokus på en transparent og riktig måte. Vi håper å formidle et klart bilde av vårt syn på skjønnhet, vårt ansvar, vår verdikjede og våre avtrykk i rapporten. Vi viser også til pågående arbeid for å redusere negative avtrykk og styrke det gode», sier Pontuz Bjelfman, administrerende direktør i KICKS.

«Suksessfullt bærekraftarbeid oppnås i full kraft når det er konsensus rundt de prioriterte områdene og alle tar ansvar. Ønsker om stadig å bli bedre er også avgjørende. Utviklingen av vår første bærekraftighetsrapport har bidratt til å forbedre vårt bærekraftarbeid i samme ånd», sier Ewa Baumgartner, bærekraft- og internkommunikasjonssjef i KICKS.

KICKS ser også på hvordan interaksjonen med kunder kan berøres av bærekraftfokuset.

«Arbeidet med rapporten har fått oss til å innse at vi vil ha en tydeligere dialog om bærekraft med våre kunder for å få en mer inngående kunnskap om hva som er viktig for dem. Vi planlegger derfor å invitere til diskusjoner om bærekraft og er i gang med utviklingen av rammene rundt dette», sier Ewa Baumgartner.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70