KICKS utvider sitt tilbud

KICKS utvider sitt tilbud

KICKS ønsker å appellere til en bredere målgruppe og utvider derfor sitt tilbud. Dette omfatter lansering av flagship-­butikker i Norden, utvikling av sortimentet, digitalisering, et nytt kommunikasjonskonsept og en ny grafisk identitet.

– Verdifull innsikt ligger til grunn for utviklingen av varemerket. KICKS er et sterkt varemerke blant unge ”beauty junkies”, men vi må oppleves som mer inkluderende og tiltale flere. I tillegg assosieres KICKS i dag med makeup og duft, men ikke med hudpleie og hårpleie. For å oftere bli vurdert må varemerket KICKS bli tydeligere. Den grafiske identiteten vi har hatt frem til nå er ikke skapt for en digital verden og skal fornyes, sier Gina Azaric, nordisk markedsdirektør i KICKS.

«More of You»
Satsingen «More of You» har blitt utviklet i samarbeid med reklamebyrået Åkestam Holst. Konseptet har som hensikt å fungere som en paraply som skal favne over all kommunikasjon fra KICKS, fra sortimentkampanjer, produktkategorier, profilering av skjønnhetseksperter til bærekraftighetsprosjekter og employer branding. Konseptet handler om å fremheve sin personlighet, være kreativ, fri og tørre å ta plass.

Den nye reklamefilmen «More of You» slippes i uke 41. Artisten Ji Nilsson står bak musikken i filmen, der hun har gjort en personlig fortolkning av Eric Gadds låt ”My Personality”.

KICKS’ nye grafiske identitet
Etter åtte år bytter KICKS ut sin grafiske identitet, noe som innebærer en oppgradering av blant annet butikkmateriell, emballasje, nettside og logo. I tillegg til logoen, har det også blitt utviklet et symbol i form av en K, som blant annet vil være synlig på produktemballasjene. Det nye visuelle uttrykket vil avdekkes i KICKS’ nye konseptbutikker våren 2018. Den nye grafiske identiteten er utviklet av designbyrået BAS ID.

Den nye identiteten skaper en mer leken og personlig opplevelse, og har gjort KICKS tydeligere og mer karakteristisk, sier Marie Wollbeck, Creative Director i BAS ID.

I oktober vil det nye grafiske design-­ og kommunikasjonskonseptet lanseres i KICKS Magazine og deres 250 butikker. Fra og med uke 41 vil konseptet være synlig i sosiale medier, Youtube, utendørsreklamer, på TV og på kino.

Reklamebyrå: Åkestam Holst
Produktionsbolag: New Land
Regissør: Sheila Johansson
Designbyrå: BAS ID