Norges beste Kjør for livet-klubb i Rakkestad

Pressemelding   •   nov 17, 2016 13:28 CET

I helgen fikk Kjør for livet-klubben i Rakkestad tildelt prisen "Pole Position". Denne prisen går til den klubben i Norge som har gjort den beste jobben i året som har gått og henger derfor høyt i organisasjonen.

Veldig overrasket
- Jeg ble veldig overasket når vi fikk denne prisen, sier teamsjef for klubben i Rakkestad, Anders Solbrekke. Når man vet at det er så mange klubber rundt om i Norge som gjør en utrolig god jobb, setter enda ekstra stor pris på å få en slik utmerkelse. Det gir oss mye positivt å jobbe med ungdommene i klubben, og klubbkveldene inneholder mye latter og glede. Kan tenke meg at guttene blir glade for å se pokalen på neste klubbkveld.

Bekreftelse og økt motivasjon
- Å få denne prisen gir motivasjon til å gi enda mer av seg selv videre, og er en bekreftelse på at det vi gjør er riktig, fortsetter teamsjefen.  Jeg har alltid fleipet litt med guttene at vi er den beste klubben, og nå fikk vi faktisk en bekreftelse på det også, smiler han.

I drift siden januar
Kjør for livet har drevet klubb i Rakkestad siden januar i år, så klubben har klart å markere seg på relativt kort tid. I klubben driver ungdommene med motorcross og crosscart, utstyr som har blitt hyppig brukt i sommermånedene.
- Vi er veldig glade i både veilederne og ungdommene i klubben vår i Rakkestad, og håper derfor at vi får videreført tilbudet over nyttår, sier regionleder Olav Karlsen. Vi vil satse videre i region øst fremover, og er derfor veldig glade for at årets "Pole Position" gikk hit, avslutter han.

Kjør for livet er et tilpasset fritidstilbud for barn og unge i utenforskap, som ikke får nok ut av de tradisjonelle sports- og fritidstjenestene som tilbys. Vi samler barn og unge med felles interesse for spennning og adrenalin, og organiserer aktiviteter og teamkvelder. Gjennom dette kan vi tilby dem en unik opplevelse og et miljø for læring, på et sted hvor de føler seg inkludert og hjemme.