Klarna og ARK satser sammen på nett

Klarna ble valget for bokkjeden ARK, da de søkte en fakturaleverandør for sin storsatsing på nett. Med 108 butikker og en omsetning på 1mrd NOK er ARK den største bokhandlerkjeden i Norge. Nå er de godt posisjonert for å bli norske leseres foretrukne bokhandel også på nett. Klarna leverer betalingsplattformen for nettbutikken som lanseres i disse dager.

Samarbeidet med Klarna innebærer at ARK er godt rustet for kampen om å nå fremtidens bokkjøpere. Valget av partner signaliserer også at netthandel er et stort satsningsområde for ARK. De forener nå krefter med et selskap som leverer betalingsløsninger for over 15.000 nettbutikker verden over. I Sverige går over 25 % av all netthandel gjennom Klarnas betalingsløsninger. Selskapet befester med ARK-samarbeidet sin posisjon som markedsledende på sitt felt i Norge.

Tjenestene Klarna leverer for ARK utgjør trolig landets mest omfattende nettbetalingsløsning. Bokbransjens utstrakte bruk av fjernlagre og lagring hos forlag verden over gjør helautomatisering av netthandel komplisert. Dette er hva ARK nå tilbyr sine nettkunder. Samarbeidet med Klarna sikrer ARK en betalingsløsning som sømløst og trygt koordinerer alle ledd i en nettransaksjon.

- Vi er stolte og glade for at ARK valgte Klarna som betalingsleverandør i sin satsing for å bli Norges fremste bokhandlerkjede på nett. Med Klarnas brede erfaring innen betalingsløsninger og ARKs markedsposisjon innen bokindustrien ser vi frem til å videreutvikle norsk netthandel sammen, sier Jens Hållstrand, Country Manager i Klarna Norge.

- Vi i ARK Bokhandel omstrukturerer netthandelen vår og er derfor avhengig av en samarbeidspartner som kan håndtere andelen av våre nettkunder som betaler med faktura. Klarna har vist seg som en profesjonell og effektiv tredjepartsleverandør som vi er glad for å ha med på laget når vi i tiden fremover skal satse stort på ARK.no, sier Stine Gylterud, markedssjef i ARK.

For mer informasjon, kontakt:

Claes Tellman, kommunikasjonssjef Klarna

press@klarna.com

Om Klarna

Klarna ble etablert i 2005, med betalingsløsninger for nett som sin hovedgeskjeft. Siden oppstarten har de vokst internasjonalt og etablert seg i flere land. Norden utgjør fortsatt primærmarkedet, med Sverige som et talende eksempel. Her går over 25 % av all netthandel gjennom Klarnas  betalingsløsninger. Stadig flere land har oppdaget Klarnas enkle og trygge betalingsløsninger for nett, og Tyskland representerer et annet marked Klarna har tatt store markedsandeler i. Les mer på Klarna.no.

Om ARK bokhandel AS

ARK er en norsk butikkjede, med 108 bokhandler over hele landet. Bøkene utgjør kjernen av ARKs virksomhet, og de har et rikt utvalg av både bøker og andre varer. Med en tung satsning på nett og mobil vil kjeden formidle sin kjærlighet til bøker også online.