Fargesterk mote løfter våren hos Klingel

Etter en høst og vinter med bærtoner som har gått fra mørk lilla til dypblått, får nå våren et ordentlig løft med sterke neonfarger, lyst sitrongult, mintgrønt og blomstermønstret. I Klingels nye vår- og sommerkolleksjon ser vi i tillegg mye maritimt, rosa og stripete. Galonstriper og ruter er tilbake, og den som trodde at 70-tallet var over, kommer til å bli forundret.

Et fruktfat av motedelikatesser

Sitroner, aprikoser og kiwier. Vår- og sommerkolleksjonen byr på et fruktfat som vi knapt har sett maken til! Søte ferskenfargede topper, trekvartlange bukser i solkysset lysegult og kjoler i kraftig tranebærrødt lyser opp vintermørket. Til fruktfatet kan vi også legge til velduftende mynteblader, for motevåren gir oss i tillegg de boblende fargene turkis og neonmint. Trenger vi å si at vår lengsel etter sommer aldri før har vært så sterk? Farge, frukt og fauna er altså stikkordene for den nye sesongen. Bon appétit!

Maritimt og stripete

En tilbakevendende favoritt hos Klingel er klassikeren striper. I vår og sommer er sortimentet fylt med klær som passer like godt en frisk dag på sjøen som en vindstille kveld på bryggen. Hvite jeansjakker, mørkeblå topper pyntet med ankermønster og deilige cardigans er bare noen av plaggene vi finner i den nye kolleksjonen. Vi ser fargene hvitt og blått ispedd en liten touch av rødt. Striper er også vel verdt å merke seg. For den som ønsker komfort kombinert med harmonisk eleganse, er den maritime trenden det rette valget i år. Lett anker og seil med full fart mot motevåren 2020!

Down to earth

I kontrast til den sterke fargetrenden i år finnes det også et alternativ for den som ikke ønsker å skille seg så ut; jordnære naturfarger og materialer er nemlig stort i år. Kamelfargede vesker, safarikjoler i lys beige og nette ballerinasko i sandfarger er å se overalt. Klingels sortiment byr på alt fra strikkejakker for de litt kjøligere sommernettene til lekkert tilbehør som håndvesker i praktiske størrelser og perlehalsbånd i tre. De beige nyansene blandes med rutemønster, og i tillegg til ruter ser vi også galonstriper og plagg som får oss til å tenke tilbake på 70-tallet.

Blomsterdrøm

Sist, men ikke minst slår vi et slag for blomstermønsteret! Store roser eller småblomstrete mønstre pryder alt fra kjoler til chinos i vår og sommer. Det kan gjerne være søtt og feminint, men blomstene kommer også med en litt annen vri – nemlig som jungeltema. Mønster som minner oss om naturen og vår vakre moder jord er stort denne sesongen. La blomstene florere i stort og smått, så ligger du helt riktig i år!

Kolleksjonen ligger ute for salg på www.klingel.no samt i katalog.

Last ned høyoppløselige bilder:

hanne.nyberg@klingel.se

For informasjon om Klingel:

Carina Bergudden, daglig leder Klingel
 Nordics

• Mote

Klingel retter seg mot den aktive kvinnen midt i livet. Vi tilbyr et bredt sortiment av inspirerende og rimelige moteprodukter av høy kvalitet. Med forseggjorte detaljer, god passform og ulike spesialstørrelser ønsker vi å sette gullkant på våre kunders hverdag og fremheve det beste hos hver enkelt.

Klingel har eksistert i Norge siden 2004 og har sitt norske kontor i Drammen. Alt salg skjer via vår nettbutikk www.klingel.no og via katalog. I tillegg til dame- og herreklær finner man sko, tilbehør, hjemmetekstiler, interiør og husholdningsprodukter i vårt sortiment.

Pressekontakt PR-ansvarig PR 073-416 65 95