KLM + Facebok Messenger = Sant

KLM + Facebok Messenger = Sant

KLM tilbyr nå sine kunder muligheten til å motta alle relevante reisedokumenter og informasjon via Facebook Messenger.

Utrullingen av tjenesten har allerede startet, og vil bli enda mer tilgjengelig i dagene og ukene som kommer. Kunder kan nå motta bestillingsbekreftelse, varsel om innsjekking, billett og informasjon om flyvning via Messenger, og kan i tillegg kontakte KLM direkte via tjenesten. KLM er det første globale flyselskapet som tilbyr tjenester på Messenger.

Hvordan gjør du det? For å starte å bruke tjenestene kan du velge å motta informasjon via Messenger på KLM.com når du bestiller eller sjekker inn. KLM vil da bruke Messenger til å sende over alle relevante reisedokumenter og informasjon.

Dette markerer den siste utvidelsen av Messenger for Business, som ble annonsert i fjor. David Marcus, Visepresident i Facebook Messaging Products sier:

– Vi tror at Messenger er den beste plassen å snakke med folk og i stadig større grad med selskapene man bryr seg om. Vi er glade for å ønske KLM, som første flyselskap, velkommen til en utvidet Messenger-plattform. Nå vil KLMs kunder har mulighet til å ha en rask, kontekstuell samtale om deres flyvninger på en app de allerede kjenner og elsker – Messenger.

KLM President & CEO Pieter Elbers:

– Den nye Messenger-tjenesten er et perfekt tilskudd til KLMs sosiale strategi. Vi mener vi må være der kundene er, og derfor er Messenger og KLM er god match. Våre kunder er komfortable med å dele informasjon med oss via en mer personlig plattform som Messenger. I fjor aktiverte vi Messenger-knappen på vår Facebook-side og lot kunder kontakte oss direkte via private meldinger. Henvendelser økte med 40 prosent, noe som viser at kundene setter pris på denne formen for kommunikasjon. Vi tar nå våre tjenester et steg videre ved å tilby kunder muligheten til å få alle relevante reisedokumenter og informasjon i en integrert Messenger-oversikt.

Vinn billett!

KLM ønsker å feire lanseringen med sine kunder. Frem til 20. april er alle som benytter seg av KLMs Messenger-tjeneste med i trekningen av to KLM-billetter til en valgfri destinasjon. Det er enkelt å delta: Så snart man har mottatt bestillingsbekreftelse, varsel om innsjekking, billett eller informasjon om flyvningen har man automatisk blitt med i konkurransen.

Om KLM og sosiale medier

Siden 2009 har KLM blitt betegnet som en pådriver og pioner innenfor sosiale medier. Hver uke mottar KLM over 100,000 omtaler i sosiale medier, hvorav 10,000 av dem er spørsmål eller kommentarer. Disse blir personlig besvart av flyselskapets 200 serviceagenter som danner verdens største dedikerte sosiale medier-team. KLM tilbyr 24/7 kundeservice på 13 forskjellige språk: nederlandsk, engelsk, tysk, spansk, portugisisk, italiensk, fransk, norsk, russisk, japansk, kinesisk, koreansk og thai. KLM har over 15 millioner følgere på Facebook.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Carina Bergqvist, Pressekontakt for AIR FRANCE KLM

Epost: carina.bergqvist@klm.com

Telefon: +46 (0)768 787559

Twitter: @flyingcarina

Om Air France KLM

Air France og KLM ble i 2004 sammenslått til et selskap under navnet AIR FRANCE KLM. Sammenslåingen resulterte i den sterkeste flyselskap-gruppen i Europa. Gruppen beholder sin identitet og fokuserer på tre kjernevirksomhetsområder: passasjertransport, cargo og vedlikehold av fly. All aktivitet er sentrert rundt selskapets to knutepunkter på Charles de Gaulle i Paris og Schiphol i Amsterdam – som tilbyr de beste flyforbindelsene i Europe både når det gjelder korte og lange flyruter.

Air France KLM flyr til 231 destinasjoner i 103 land. Lojalitetsprogrammet Flying Blue er ledende i Europa med mer enn 24,5 millioner medlemmer. Air France og KLM opererer sammen med alliansepartnerne Delta og Alitalia det største transatlantiske nettverket med over 250 daglige flyvninger. Air France og KLM er medlemmer i SkyTeam-alliansen som med sine 20 medlemsflyselskap tilbyr kundene sine tilgang til et globalt nettverk bestående av 16 323 daglige flyvninger til 1052 destinasjoner i 177 land.

www.airfranceklm.com