Stor donasjon til sykehusprosjekt

Nyhet   •   jul 12, 2016 08:00 CEST

Knauf Insulations vogge stod i USA, nærmere bestemt i Shelbyville, Indiana. Den dag i dag finner vi både produksjon og selskapets nord­amerikanske hovedkontor i Shelbyville – og nylig markerte man byens betydning for Knauf Insulation med en stor donasjon til det planlagte sykehuset MHP Medical Center.

Donasjonen, som ble overrakt av konsernsjef Thies Knauf på vegne av Knauf Insulation, er det største enkeltbidraget som er gitt til sykehusprosjektet.

– En så stor og betydningsfull gave fortjener stor anerkjennelse. Vi er svært takknemlige for herr Knaufs personlige engasjement i denne saken, sa Angela Gill, sjef for sykehusledelsen, som regner med at sykehuset vil åpne i løpet av 2017.

Knauf Insulation – et globalt konsern med virksomhet i nesten 40 land – startet opp i nettopp Shelbyville da de kjøpte et eksisterende produksjonsanlegg for glassull i 1978 med en omsetning på knapt ti millioner kroner. Utviklingen har gått fort. Dagens Knauf Insulation har en omsetning på ca. 50 milliarder kroner i året.

Kontakt:
Peter Isacsson, Nordic General Manager | +46 (0)706 45 00 06