BIM-suksessen fortsetter nå i Norge

Pressemelding   •   mar 05, 2015 08:00 CET

Knauf Insulation bygger videre på suksessen med BIM-objekter. I september 2014 lanserte Knauf Insulation samtlige av sine glassullprodukter som BIM-objekter for det svenske markedet. Nå skal også BIM-objekter for det norske markedet inn i systemet.

BIM-objekter er en tredimensjonal modell med datainformasjon som fungerer som byggesteiner når man før et byggeprosjekt simulerer den ferdige bygningen ned til minste detalj. Systemet, som BIMobject AB står bak, sparer både tid og penger for arkitekter, prosjektører og byggefirmaer.

– Dette er fremtiden, uten tvil, sier Kenneth Ingemarsson, teknisk sjef i Knauf Insulation Norden.

BIM-objektene for det svenske markedet ble en umiddelbar suksess i høst. Før jul ble det notert drøyt 4 000 nedlastinger i hele Europa og betydelig flere visninger.

Tilpasninger for Norge
Nå har turen kommet til det norske markedet.

– Nå gjør vi tilpasninger for Norge slik at de enkelt kan se hvordan våre isolasjonsprodukter fungerer i ulike forekommende konstruksjoner, sier Kenneth Ingemarsson.

Lanseringen av BIM-objekterne vil finne sted i løpet av våren 2015.

Kontakt:
Anne Brith Johansen, marked og kommunikasjon Norge | +47 90 16 87 11
Micaela Ådahl, Nordic Marketing Manager | +46 (0)705 68 88 44

Knauf Insulation er en del av Knauf Group, et familieeid globalt byggmaterialkonsern med en årlig omsetning på mer enn €5 milliarder. Som en av verdens ledende isoleringsprodusenter driver vi virksomhet i over 35 land og har flere enn 40 produksjonsanlegg som produserer glassull, steinull, ekstrudert polystyren (XPS), ekspandert polystyren (EPS) og ekstrudert polyetylen (XPE). Med flere enn 5500 ansatte er vi spesialister på isoleringsproduksjon, forskning og utvikling. Vi tilbyr avanserte løsninger for energieffektivitet for bygninger over hele verden. Les mer om oss og våre produkter på http://www.knaufinsulation.no

Kommentarer (0)

Kommentar