Knauf Insulations Peter Isacsson om sitt første år som sjef for Norden – og om fremtiden

Pressemelding -

For Peter Isacsson har det vært full fart i nesten ett år som sjef for Norden hos Knauf Insulation. Alt som han har satt i gang så langt har hatt ett felles mål: Å gjøre Knauf Insulation til en god partner og et naturlig valg for kunden. Nå ser han framover.
– Jeg ser to sterke trender. Økt bruk av løsull samt mineralull med enda lavere lambdaverdier. Det er en utvikling jeg ser fram til.

Knauf Insulation er et globalt selskap og markedsledende innen både stein- og glassull. Men når Peter Isacsson startet var Knauf Insulation ”en ny aktør” på det nordiske markedet. På kort tid har han, ved hjelp av forskjellige tiltak, økt bevisstheten om Knauf Insulation og deres produkter.

– Vi prøvde å ikke ta noen snarveier.
Det første vi gjorde var å sette i gang en stor kundeundersøkelse. Denne ga oss flere forbedringsforslag som vi gjennomførte, og som har gjort oss enda mer markeds- og kundeorienterte. Knauf Insulation skal være en god partner. Det er hva alt handler om, sier
 Peter Isacsson.

Levering innen 48 timer
Siden han startet har Knauf Insulation gjennomført et gedigent utdanningsprogram, der salgsstaben under ledelse av professor Johnny Kronvall har økt sine kunnskaper om bygningsfysikk og konstruksjon. De har også i samarbeid med utdanningsselskapet Implement, utviklet den forretningsmessige siden av et partnerskap med kunden.

I tillegg har Knauf Insulation lager i Stockholm, Larvik og Vamdrup i Danmark. Dette betyr at den største delen av Norden kan få levering innen 48 timer. I tillegg har nye produkter blitt lansert, som f.eks. en ny forbedret isolasjonskniv, et skjærebord samt en ny fasadeplate.

– Vi fikk positive tilbakemeldinger ganske snart. I høst gjennomførte vi kampanjen ’Test oss’, og vi fikk mange positive reaksjoner når det gjaldt våre produkters egenskaper.

Fremtidens løsninger
Peter Isacsson kan bransjen. 25 års erfaring gir kunnskap og overblikk, og han ser to tydelige trender innen isolering. Løsull blir ofte valget ved isolering i åpne bjelkelag og vegger. Glassull produseres også med lav tetthet, men fortsatt med gode lambdaverdier. Glassullen kan dessuten komprimeres mye, noe som gir mange skiver i hver pakke, samtidig som materialet er lett å håndtere og beholder de gode egenskapene med tanke på akustikk og brann.

– Kundene vil ha energismarte og miljøvennlige løsninger, og entreprenørene vil ha produkter som gjør kunden fornøyd, samtidig som de er enkle å håndtere. Dette er sterke trender som jeg ønsker velkommen, og Knauf Insulation ligger i framkant for å møte den økte etterspørselen.

Kontakt:
Peter Isacsson, Nordic General Manager | +46 (0)706 45 00 06
Fredrik Stengarn, Press Officer | +46 (0)735 23 23 32

Kategorier

Knauf Insulation er en del av Knauf Group, et familieeid globalt byggmaterialkonsern med en årlig omsetning på mer enn €5 milliarder. Som en av verdens ledende isoleringsprodusenter driver vi virksomhet i over 35 land og har flere enn 40 produksjonsanlegg som produserer glassull, steinull, ekstrudert polystyren (XPS), ekspandert polystyren (EPS) og ekstrudert polyetylen (XPE). Med flere enn 5500 ansatte er vi spesialister på isoleringsproduksjon, forskning og utvikling. Vi tilbyr avanserte løsninger for energieffektivitet for bygninger over hele verden. Les mer om oss og våre produkter på http://www.knaufinsulation.no