Miljøpoeng til Knauf Insulation

Miljøpoeng til Knauf Insulation

Miljøbedømmelse iht. LEED, Leadership
in Energy and Environmental Design, vinner terreng, og i den kommende oppdateringen, LEEDv4, blir det lettere enn noensinne å samle poeng, takket være Knauf Insulation.

I kategorien ”Beste innemiljø” får Knauf Insulations produkter med ECOSE-teknologi maksimal score siden de er serti sert til å tilfredsstille en rekke krevende miljøstandarder, slik som Eurofins Gold og Blue Angel.

LEED, som har eksistert siden 1999, er det mest kjente systemet for å bedømme miljøytelsen til bygninger. Bygninger og inngående materialer vurderes og får poeng etter påvirkning på nærmiljø, vann- og energibruk, materialer samt inneklima. Det gis dessuten bonuspoeng for innovasjon i prosjektet og regionale hensyn.

Kontakt:
Daniel Tholén, Product Manager Nordics | +46 (0)706 24 28 34

Knauf Insulation er en del av Knauf Group, et familieeid globalt byggmaterialkonsern med en årlig omsetning på mer enn €5 milliarder. Som en av verdens ledende isoleringsprodusenter driver vi virksomhet i over 35 land og har flere enn 40 produksjonsanlegg som produserer glassull, steinull, ekstrudert polystyren (XPS), ekspandert polystyren (EPS) og ekstrudert polyetylen (XPE). Med flere enn 5500 ansatte er vi spesialister på isoleringsproduksjon, forskning og utvikling. Vi tilbyr avanserte løsninger for energieffektivitet for bygninger over hele verden. Les mer om oss og våre produkter på http://www.knaufinsulation.no