6 grunner til hvorfor du bør gå på messer

Blogginnlegg   •   feb 24, 2016 10:38 CET

Det arrangeres mange messer i løpet av året, alt fra lukkede fagmesser til store salgsmesser som er åpent for et bredt publikum. En del messer er av ymse kvalitet og følelsen av hva man sitter igjen med i etterkant kan variere. Finner du derimot en fagmesse som nærmest er skreddersydd ditt fagområde, kan ditt messebesøk gi stort utbytte for deg og din bedrift.

6 grunner til hvorfor du bør gå på messer:

1. Du er førstemann! Messer bugner av lanseringer. Vær den første til å se nyhetene og "fus" til å teste ut de nye produktene.
  2. Se og føl! På messer får man anledning til å ta en nøye titt på produktene. Man kan få en personlig demonstrasjon, og mulighet til å gi en direkte respons på produktene og tjenestene da man står ansikt til ansikt med leverandør.
  3. Få ny kunnskap! Messer er en kunnskapskanal hvor du kan tilegne deg ny informasjon om produkter og tjenester. Det er en fin måte å holde seg oppdatert på hva som skjer i bransjen eller i faget ditt.
  4. Bli inspirert! På messer får man anledning til å se hva flere aktører i bransjen gjør, man blir inspirert og engasjert. Man lærer av andre og får utvidet horisonten. Du kommer tilbake til arbeidsplassen med nye ideer og ny kunnskap - klar til å deles og settes ut i praksis.
  5. Gå ikke glipp av messetilbud! Mange messer florerer av gode tilbud som er verdt å få med seg.
  6. Etabler nye bekjentskaper! Fagmesser gir deg en unik mulighet for å få enda bedre kontakt med leverandørene, og du møter andre i bransjen med samme interesser og fag. Her er det fritt fram for å knytte gode bransjerelasjoner!

Konica Minolta skal delta på CeBit 2016 i Hannover, noe vi mener er årets happening innen teknologi og som håper vårt reisefølge vil få stort utbytte av.