bizhub PRESS 1250-serien vinner den anerkjente EDP Award, noe som bekrefter Konica Minoltas ekspertise innenfor produksjonsprint

Pressemelding   •   jun 27, 2013 15:55 CEST

Konica Minolta har nok en gang vunnet en pris fra det anerkjente EDP, en allianse bestående av Europas ledende fagtidsskrifter innenfor digitalt trykk og som leses av mer enn én million fagfolk. bizhub PRESS 1250-serien, inkludert bizhub PRESS 1250/1250, bizhub PRESS 1052 og bizhub PRO 1052, vant i kategorien «Beste produksjonsskriver for arkprinter – stort volum» 2013. Å vinne en EDP Award befester og styrker Konica Minolts posisjon i det europeiske markedet for produksjonsutskrift: Selskapet har tosifrede markedsandeler i Europa innen dette segmentet[1].

«Vi er stolte over at vårt arbeid for kundene våre blir anerkjent internasjonalt. Vi vant EDP Award i både 2009 og 2011, og vi er selvfølgelig glade over at vi også i år imponerte juryen med vår bizhub PRESS 1250-serie,» sier Ines Wennemann, Product Manager Monochrome, Production Printing Division, Konica Minolta Business Solutions Europe. De nominerte til en EDP Award nomineres av en fagkomité bestående av eksperter innenfor digitalt trykk, journalister samt tekniske konsulenter og representanter for bransjen. «Dette betyr mye for oss. Spesielt fordi det også er bransjefolk involvert i utnevnelsen,» sier Wennemann.

bizhub PRESS 1250-serien er en enestående og profesjonell løsning til produksjonsprint. Den kombinerer en rekke etterbehandlingsfunksjoner med utskriftshastigheter på 105 A4/60 A3 sider per minutt. bizhub PRESS 1250 kan behandle et volum på opptil 3 000 000 utskrifter i måneden. Dessuten kan samtlige modeller integreres i arbeidsflytløsninger for optimal produktivitet. Det er en fordel når stramme tidsfrister skal overholdes. Videre vil optimale maskinvarematerialer, høy kapasitet når det gjelder papirvolum og tonerkapasitet øke påliteligheten og redusere kundens kostnader betraktelig.

[1] InfoSource data Q1/2012 og Q1/2013 produksjonsenheter, sort/hvitt kopi/print arkprinter

Om Konica Minolta Business Solutions
Konica Minolta Business Solutions Norway AS er blant markedslederne innenfor tjenester, systemer og løsninger til hele livssyklusen for dokumenter i både kontormiljøer og innenfor profesjonelle trykkerier. Konica Minoltas Optimized Print Services-konsept (OPS) kombinerer design, implementering og drift for å forbedre forretningsprosessene og redusere utgiftene for kundene. Selskapets produktsortiment inkluderer alt fra multifunksjonsmaskiner i farge og sort/hvitt og produksjonssystemer, samt administrasjonsprogrammer som integrerer enhetene sømløst i arbeidsprosesser og IT-miljøer. For å støtte kundene med kraftige og bærekraftige løsninger, investerer teknologilederen Konica Minolta kontinuerlig i forskning og utvikling og setter jevnlig nye industristandarder. Konica Minolta Business Solutions Norway AS ble etablert 1. april 2004, selskapets hovedkontor ligger i Nydalen i Oslo og teller ca. 200 ansatte. Konica Minolta Business Solutions Norway AS har en forventet omsetning på over 420 millioner norske kroner. Vi har egne avdelinger med kontorer i 11 fylker og 27 frittstående forhandlere som kompletterer vårt distribusjonsnett. Konica Minolta Business Solutions Norway er en del av Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, basert i Langenhagen, Tyskland som er et heleid datterselskap av Konica Minolta Inc., Tokyo, Japan. Med over 30 600 ansatte over hele verden hadde Konica Minolta et nettosalg på over 5 mrd. euro i regnskapsåret 2011/12.