Konica Minolta Business Solutions Europe utvider sitt allerede store sponsorat av Det internasjonale skiforbundet (FIS)

Pressemelding   •   des 12, 2013 14:09 CET

Konica Minolta utvider sitt engasjement som offisiell datasponsor for Verdenscupen i skihopping 2013-14 og Verdenscupen i kombinert for 2013-14 frem til 2015-16. Som sponsor av Det internasjonale skiforbundet, som forøvrig er en av verdens største idrettsforbund, representeres Konica Minolta på 56 verdensmesterskaper på ski i 11 land i Europa og Asia.

Det er Konica Minoltas andre sesong som offisiell datasponsor for Verdenscupen i skihopping og den første for Verdenscupen i kombinert. Leverandøren av IT-tjenester og dokumentbehandling sikter mot å gjenta den positive utviklingen som fjorårets sponsorat hadde for varemerkekjennskapen. «Sponsing av Det internasjonale skiforbundet passer perfekt for varemerket vårt: Som i skihopp og kombinert arbeider også vi med teknisk presisjon og enestående prestasjoner. Dessuten krever skihopp en god porsjon mot, og i kombinert får du virkelig se hva du duger til – dette er helt i tråd med hva vi er kjent for i vår bransje», sier Olaf Lorenz, General Manager International Marketing Division, Konica Minolta Business Solutions Europe

Hoppsesongen starter i Klingenthal i Tyskland og sesongen vil totalt inneholde 23 hopprenn på 20 forskjellige steder i 9 land (Østerrike, Finland, Japan, Norge, Polen, Slovenia, Sveits og Sverige) mellom 23. november 2013 og 23. mars 2014. Kombinert hopp starter i Kuusamo i Finland og vil inneholde 23 hopprenn på 12 steder i 7 land (Østerrike, Finland, Frankrike, Norge, Russland og Sverige) mellom 30. november 2013 og 16. mars 2014.

Se her for mer informasjon om Konica Minoltas sponsing av Det internasjonale skiforbundet: http://www.konicaminolta.eu/en/business-solutions/company/corporate-information/sponsoring/sports.html