Konica Minolta er global hovedsponsor for «CNN Heroes»

Pressemelding   •   jul 12, 2013 14:30 CEST

Konica Minolta Inc. (Konica Minolta) er hovedsponsor ut 2013 for tv-programmet «CNN Heroes» på kanalen CNN.

På 7. året kaster «CNN Heroes» lys over hverdagshelter med ekstraordinært engasjement innen miljø og menneskerettigheter. Konseptet er veldig enkelt - verden får vite at ett individ kan gjøre en forskjell i samfunnet.

Konica Minolta har jevnt og trutt arbeidet seg mot å bli det ansvarsbeviste selskapet det ønsker å være. En av hovedaktivitetene er globalt miljøvern. Selskapets langsiktige miljøvisjon, «Eco Vision 2050» går ut på å redusere CO2 utslippet gjennom hele produktsyklusen med 80 % - sammenlignet med utslippene i 2005. Selskapets tre grønne fokusområder (grønn produktsertifisering, grønn fabrikksertifisering og grønne markedsføringsaktiviteter) er viktige aktiviteter for å forbedre miljøet globalt.

Sponsoratet med «CNN Heroes» er fullstendig i tråd med Konica Minoltas linje for samfunnsansvar. Sponsorprosjektet går hånd i hånd med selskapets miljøprofil – og med å kommunisere dette globalt vil varemerket bli forsterket.

Med kommunikasjonen «Giving Shape to Ideas» vil Konica Minolta fortsette å støtte aktiviteter som bidrar til bedre miljø og til et bedre samfunn.

Om Konica Minolta Business Solutions
Konica Minolta Business Solutions Norway AS er blant markedslederne innenfor tjenester, systemer og løsninger til hele livssyklusen for dokumenter i både kontormiljøer og innenfor profesjonelle trykkerier. Konica Minoltas Optimized Print Services-konsept (OPS) kombinerer design, implementering og drift for å forbedre forretningsprosessene og redusere utgiftene for kundene. Selskapets produktsortiment inkluderer alt fra multifunksjonsmaskiner i farge og sort/hvitt og produksjonssystemer, samt administrasjonsprogrammer som integrerer enhetene sømløst i arbeidsprosesser og IT-miljøer. For å støtte kundene med kraftige og bærekraftige løsninger, investerer teknologilederen Konica Minolta kontinuerlig i forskning og utvikling og setter jevnlig nye industristandarder. Konica Minolta Business Solutions Norway AS ble etablert 1. april 2004, selskapets hovedkontor ligger i Nydalen i Oslo og teller ca. 200 ansatte. Konica Minolta Business Solutions Norway AS har en forventet omsetning på over 420 millioner norske kroner. Vi har egne avdelinger med kontorer i 11 fylker og 27 frittstående forhandlere som kompletterer vårt distribusjonsnett. Konica Minolta Business Solutions Norway er en del av Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, basert i Langenhagen, Tyskland som er et heleid datterselskap av Konica Minolta Inc., Tokyo, Japan. Med over 30 600 ansatte over hele verden hadde Konica Minolta et nettosalg på over 5 mrd. euro i regnskapsåret 2011/12.