Massemønstring i hopp – Konica Minolta Storsamling 2013

Pressemelding   •   jun 21, 2013 15:48 CEST

Konica Minolta er inne som samarbeidspartner og hovedsponsor for årets storsamling i hopp. Dette er en treningscamp, og årets høydepunkt for over 300 barn i alle aldre, fra hele 85 forskjellige klubber.

Som sponsor av NSF hopp ønsker Konica Minolta å bidra til økt rekruttering i hoppsporten. «Konica Minolta tar sin rolle innen samfunnsansvar på alvor, og å kunne hjelpe til med et så viktig arbeid som rekruttering av barn til hoppsporten er noe vi ønsker å være med på», sier markedssjef i Konica Minolta Rolf Gunnar Solhaug.

Både landslagstrener Alexander Stöckl og sportssjef Clas Brede Bråthen gleder seg enormt til å møte bredden i hopp-Norge. «Miksen med at bredden og landslagene er på samme sted, slår meget godt an. Vi bygger hele hopp-Norge på våres storsamling, og dette er noe våre landslagsutøvere gleder seg til. At sponsorer både identifiserer seg med topp og bredde gleder oss ekstra», sier Bråthen og Stöckl.

Samlingen som varer fra 24. juni til 27. juni arrangeres for første gang i Midtstubakken, det nye breddeanlegget nedenfor Holmenkollen. De siste årene har arrangementet vært i svenske Örnsköldsvik, og tilbakemeldingene fra deltakerne har vært strålende. Det er tydelig populært å få se sine forbilder på nært hold. Det gir også de yngre hopperne en følelse av at det ikke er så lang vei fra der de er, og opp til den ypperste verdenseliten. Både det norske og sveitsiske landslaget deltar, de skal blandt annet trene våre unge håp.

Om Konica Minolta Business Solutions
Konica Minolta Business Solutions Norway AS er blant markedslederne innenfor tjenester, systemer og løsninger til hele livssyklusen for dokumenter i både kontormiljøer og innenfor profesjonelle trykkerier. Konica Minoltas Optimized Print Services-konsept (OPS) kombinerer design, implementering og drift for å forbedre forretningsprosessene og redusere utgiftene for kundene. Selskapets produktsortiment inkluderer alt fra multifunksjonsmaskiner i farge og sort/hvitt og produksjonssystemer, samt administrasjonsprogrammer som integrerer enhetene sømløst i arbeidsprosesser og IT-miljøer. For å støtte kundene med kraftige og bærekraftige løsninger, investerer teknologilederen Konica Minolta kontinuerlig i forskning og utvikling og setter jevnlig nye industristandarder. Konica Minolta Business Solutions Norway AS ble etablert 1. april 2004, selskapets hovedkontor ligger i Nydalen i Oslo og teller ca. 200 ansatte. Konica Minolta Business Solutions Norway AS har en forventet omsetning på over 420 millioner norske kroner. Vi har egne avdelinger med kontorer i 11 fylker og 27 frittstående forhandlere som kompletterer vårt distribusjonsnett. Konica Minolta Business Solutions Norway er en del av Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, basert i Langenhagen, Tyskland som er et heleid datterselskap av Konica Minolta Inc., Tokyo, Japan. Med over 30 600 ansatte over hele verden hadde Konica Minolta et nettosalg på over 5 mrd. euro i regnskapsåret 2011/12.