Caroline Hjelte, ny adm.dir. i Lagerhaus

Caroline Hjelte, ny adm.dir. i Lagerhaus

Etter lang erfaring innen retail tiltrer Caroline Hjelte nå som ny adm.dir. i Lagerhaus.

- Jeg setter enorm pris på tilliten, og gleder meg til å samarbeide med Lagerhaus' medarbeidere for å utvikle selskapet videre. Jeg har vokst opp med retail, og synes det skal bli utrolig spennende å bruke erfaringene mine for å ytterligere forbedre denne fremgangsrike innredningskjeden, sier Caroline Hjelte.

Caroline har jobbet med detaljhandel i 20 år. Hennes forrige stilling var hus Rut&Circle, en motekjede som hun startet opp i 2006, hvor hun jobbet som adm.dir. og innkjøps- og designsjef. I 1987 tok familien hennes Vero Moda-kjeden til Sverige, og Caroline var innom flere ulike stillinger før hun startet Rut&Circle.

– Vi er fornøyde med at vi har klart å rekruttere Caroline Hjelte som ny adm.dir. i Lagerhaus. Caroline har en svært relevant bakgrunn som entreprenør, og hun har bred kompetanse innen detaljhandelen. Vi ser frem til å jobbe med Caroline i Lagerhaus' fremtidige utvikling, sier Johan Örengård, styreordfører i Lagerhaus.

Caroline Hjelte tiltrer som ny adm.dir. i Lagerhaus 7. desember, og erstatter Annelie Forsberg som har vært

fungerende adm.dir. siden september 2016.

Emner

Lagerhaus er en interiørkjede som tilbyr praktiske og prisgunstige ting med unik design, slik at du enkelt kan fornye hjemmeinteriøret. Den første butikken åpnet i Göteborg i 1996, og i dag består kjeden av 36 butikker i Sverige, 6 butikker i Norge samt et voksende Nordisk e-handel. Hovedkontoret ligger i Göteborg, og selskapet er en del av Novax-konsernet.

Agnes Sundbom

Pressekontakt Digital kommunikatör

Velkommen til Lagerhaus AB!

Lagerhaus är varumärket som designar prisvärda hem- och festdetaljer med hög trendkänsla. Med färg, form och mönster vill Lagerhaus genom parollen Happy Places - Happy Moments bidra till ökad glädje i hemmet och vid livets alla festliga tillfällen. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs 50 butiker i Sverige och Norge samt nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ägs av Goodfellows Ventures och Familjen Yngvesson.