Lefdal (80) gir Kongen DAB-radio i 80-årsgave

Pressemelding   •   feb 21, 2017 07:30 CET

I anledning Hans Majestet Kong Haralds 80-årsdag sender en annen 80-åring - Lefdal Elektromarked - en DAB+-radio til jubilanten.

Hans Majestet Kong Harald fyller 80 år den 21. februar og gratuleres av en annen 80-åring, Lefdal Elektromarked. I gave får jubilanten en meget aktuell elektrogave.

Da Kong Harald ble født på Skaugum i 1937 hadde Lefdal Elektromarked allerede tatt sine aller første skritt kun 13 kilometer unna, på Bekkestua.

Nå sendes det gratulasjoner fra en 80-åring til en annen.

- Vi i Lefdal Elektromarked er kjempestolte over å ha like lang fartstid som en så folkelig, flott og stødig kar som Kong Harald. Vi vet selv hvor spesielt det er å bli 80 år og ønsker derfor å gjøre litt stas på jubilanten ved å sende ham en kul, snedig og veldig aktuell elektrogave, sier Øystein Schmidt, som er kommunikasjonssjef i elektrokjeden.

Presangen Kong Harald får tilsendt fra Lefdal er en DAB+-radio av merket Radionette, som i likhet med Kongen selv også bør få nordmenn til å nikke anerkjennende.

- Gir Kongen tid til å bli kjent med DAB+

- Kongeriket Norge er i ferd med å gå fra FM til DAB+, en overgang det har blitt skrevet mye om den siste tiden. Veldig mange har kommet til oss i Lefdal med spørsmål rundt dette skiftet. Nå går ikke Østlandsområdet over til DAB+ før om noen måneder, men ved å sende Kong Harald denne radioen allerede nå vil han ha god tid til å bli kjent med den nye teknologien, samt ha muligheten til å høre sine radiofavoritter på Slottet fra dag én, sier Schmidt.

Han oppfordrer videre den nybakte 80-åringen til å besøke nærmeste Lefdal-varehus dersom man i tillegg skulle trenge hjelp til å få DAB+-radio i Slottets mange kjøretøy.

- Vi vet jo at kongen vår er meget glad i sport og vi vet også at han er mye på farten. Redningen er dermed digitalradio i bilen, sier kommunikasjonssjef Øystein Schmidt.

Omleggingen fra FM til DAB+ startet i Nordland fylke den 11. januar i år. Den 20. september går NRK-kanalene i Oslo, Østfold, Vestfold og Akershus over til det nye formatet mens P4, Radio Norge og de lokale kanalene følger etter 8. desember.

Siden sommeren 1936 har Lefdal solgt elektriske apparater i Norge. Eventyret startet på Bekkestua utenfor Oslo og i dag har vi 22 store varehus.

Lefdal Elektromarked A/S er eid av Dixons Carphone. Selskapet drives som et selvstendig selskap med egen administrasjon og ledelse.

La vår flotte Konge få slippe å oppleve dette tilbakeskrittet som BAD radio er. Gi han heller en skikkelig blåtann høyttaler - og en kort innføring i bruk av nettradio, slik at han kan få kvalitetsopplevelse som han er vant til.

- Kåre Lysvik - 21-02-2017 10:01 CET

Et HÅN mot Kongen. Direkte usmakelig. DAB er tvunget på folket. Dette er en teknologi som ikke ønskes av det brede lag. Men Lefdal tover sine hender, og håper på storsalg til lettlurte nordmenn.

- Bjørn Authén - 21-02-2017 10:12 CET

Dere bør jo også vite at Bekkestua ikke ligger i Oslo. Og det ER heller ikke sikkert at slukkingen av FM-nettet fortsetter. Stortinget har beviselig blitt ført bak lyset da dette hodeløse vedtaktet om overgang til kun DAB ble ble fattet i 2011. Her har samme folk sittet på begge sider av forhandlingsbordet. Dette er ikke annet enn en gedigen nasjonal skandale. Men Bekkestua ligger altså i BÆRUM og ikke i OSLO!

- Bjørn Authén - 21-02-2017 10:24 CET

Heisann alle og takk for innspill!

Vi i Lefdal liker takhøyde så frisk debatt og fin diskurs ønskes selvsagt velkommen. Blåtann-høyaler var faktisk et veldig bra forslag. Vi skriver det på listen til 81-årsdagen.

Bekkestua-poenget er selvagt helt riktig. Har justert nå.

Ha en flott dag videre!

Øystein, kommunikasjonssjef Lefdal