Star Wars™ "Battle of Hoth"™ - nu også som strategisk brettspill fra LEGO® Games.

Pressemelding  •  27-03-2012 08:37 CEST

Den berømte scenen fra den femte Star Wars-filmen danner bakteppet for det nye brettspillet fra LEGO Games. I spillet kan du bli med på det berømte slaget mellom Imperiets tropper, ledet av Darth Vader, og opprørerne, ledet av Luke Skywalker, på planeten Hoth. For å vinne slaget, prøver begge allianser å knuse motstanderens enheter eller å ta seg inn i motstanderens hemmelige base. Avhengig av strategi kan du velge å la infanteriet rykke fremover eller å angripe fiendens enheter. Men vær obs: Det er LEGO terningen som avgjør om angrepet lykkes eller ei.

Til forskjell fra filmens slagscene, forandrer slaget på brettet seg kontinuerlig, avhengig av hvem som spiller og kaster terningen. Introduksjonen av en terning i strategispill gir spillet en ny vri og gjør slaget uforutsigbart og dermed morsommere enda lenger, i og med at strategiske ferdigheter ikke er avgjørende i spillet.

Som alle andre LEGO Games spill, åpner også dette brettspillet for at spillerne kan endre både spillsettingen og spillereglene når nye slag skal utformes. Dermed kan du selv påvirke behovene til både Imperiets tropper og opprørerne og skreddersy spillet etter egen smak.

”LEGO Gruppen utvider sitt Star Wars-produkttilbud med dette brettspillet. Star Wars-universet er attraktiv og spennende for alle, og intergrering av dette univers i ett brettspill er noe vi tror veldig mye på. Vi forventer at spillet vil være morsomt og engasjerende for både barn og voksne!, siger Anders Aanestad, Marketing Manager, i Norge.

LEGO Games serien omfatter 15 brettspill – og nå kommer altså brettspillet om Star Wars. Slaget kan utkjempes av 2 eller 4 spillere i alderen 8+, og spillet kommer i butikkene 1 mars 2012. Veiledende pris for spillet er 349,50 kr. Les mer om LEGO Games på  www.lego.com/legogames.

For mere information og billeder:

Helene Teichert

PR Manager Nordic Benelux

Email: helene.teichert@lego.com

OM LEGO GRUPPEN

LEGO gruppen er en privateid familiebedrift som er basert i Billund i Danmark. Den ble etablert i 1932, og i dag er gruppen en av verdens ledende produsenter av lekeutstyr for barn, med omkring 10 000 ansatte globalt. LEGO gruppen er engasjert i utviklingen av barns fantasi og kreative evner. LEGO produkter selges i mer enn 130 land.

LEGO og LEGO logoen er varemerker for LEGO gruppen. ©2012 The LEGO Group.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom