Pulled salmon BBQ style = laksemiddag på 1-2-3

Pressemelding   •   mai 03, 2016 13:00 CEST

Sjømatens svar på pulled pork er å finne butikk, og enklere blir det nesten ikke å servere fisk til middag.

Den fiks ferdige varmrøkte laksen kan serveres kald eller varm – og uansett hva du velger tar det deg bare minutter å lage noe smakfullt av den BBQ-krydrede nyheten fra Lerøy.

Serveringstips for kald pulled salmon (2-3 personer)

4 hamburgerbrød
1 stk salat
8 stk jalapenôs, skivede
1 dl aioli
1 stk stor tomat
½ boks ertespirer
1 pk Pulled salmon

Skjær salat og tomat i mindre stykker og bland sammen alle ingrediensene med en pakke Pulled salmon i en skål. Serveres på hamburgerbrødet.

Serveringstips for varm pulled salmon (2-3 personer)

6 stykk tortilla
1 dl strimlet rødkål
1 pose salatmix
1 rødløk
1 avokado
1 lime
1 pakke Pulled Salmon
1 rømme

Ta ut Pulled Salmon fra plastemballasjen og varme i en mikrobølgeovn eller ovn i henhold til instruksjonene på forsiden av pakken. Skjær kål i strimler og bland med salat mix. Skjær rødløk i ringer og avokado i terninger. Del lime og kok den 1-2 min med kjøtt siden ned. Legg alle ingrediensene i en tortilla og topp med rømme og juice fra lime.

– Med det nye produktet har vi gjort det veldig enkelt for folk å servere fisk til middag, sier produktutviklingssjef i Lerøy, Fredrik Hald. Pulled salmon er norsk, varmrøkt laks utviklet ved Lerøys fabrikk i Sverige.

Produktet finner du hos Meny.

Lerøy er et av verdens største sjømatkonsern med røtter tilbake til 1899. Omsetningen i 2015 var på drøye 13 milliarder kroner. Hovedkontoret er i Bergen og bedriften har rundt 2 200 ansatte i inn- og utland.