Besøkende på IFA 2016 ønskes velkommen til verdens største OLED-tunnel med 450 millioner fargesprakende bildepunkter

En 15 meter lang OLED-tunnel skaper en unik seeropplevelse med perfekt sortnivå og imponerende farger.

Berlin, 2.september, 2016 — Besøkende på LGs stand under årets IFA-messe sparkes i gang med en rekordstor OLED-tunnel som består av 216 bøyde 55-tommer OLED-skjermer, tilsvarende hele 447.878.600 billedpunkter. OLED-tunnelen er 5 meter høy, 7,4 meter bred og 15 meter lang. Tunnelen byr på fantastiske scener fra både nordlys på Island, et økosystem i havet og fra verdensrommet.

For å tydeliggjøre OLED-teknologiens evne til å gjengi naturens farger og detaljer, har LG produsert filmen ”From Black to Black”. Filmen viser blant annet scener fra havdypet med både brusende maneter og hvaler med sine myke bevegelser. Du kan også se ulike lysvariasjoner fra verdensrommet, og nydelige scener fra nordlyset på den svarte nattehimmelen på Island. For å kunne fange alle bevegelser og nyanser i nordlyset bruker LG hele 14 separate kameraer med 8K-oppløsning.

Andre scener, filmer, slik som under vann og fra verdensrommet, skaper en omsluttende stemning som gir publikum en følelse av å svømme i havet eller være vektløs i Melkeveiens galakser. På IFA får de besøkende se med sine egne øyne hvordan den avanserte OLED-teknologien gjenskaper naturen inne i en messehall.

Tunnelens enorme størrelse lar seg muliggjøre takket være de lette, ultratynne og fleksible OLED-panelene. OLED-skjermer kan nemlig bøyes både konkavt og konvekstuten å påvirke bildekvaliteten. Resultatet blir imponerende, digitale installasjoner, slik som LGs OLED-tunnel. Hvert eneste OLED-billedpunkt er sin egen lyskilde, noe som fjerner behovet for bakgrunnsbelysning. TV-skjermer basert på OLED-teknologi kan gjengi perfekt sortnivå og et uendelig kontrastforhold, som gir levende, og brede visningsvinkler.

LG er kjent for å skape sjeldne attraksjoner på de større messene, der LGs kuppelformede OLED-installasjon på CES 2016 mottok prisen ”Red Dot Award: Communication Design” i kategorien Spatial Communication». (https://youtu.be/AdnadJK2DTU).

– I år er det 50 år siden LG lanserte selskapets første TV, og vår OLED-tunnel på IFA er designet for å feire en milepæl med en ny milepæl - inntoget av OLED-TV. Vi gir de besøkende på IFA en mulighet til å oppleve OLED-teknologiens revolusjonerende bildeegenskaper med perfekt svartnivå, uendelig kontrastforhold og realistiske farger fra alle vinkler, sier Brian Kwon, leder for LG Home Entertainment Company.

Her er link til en video av OLED-tunnelen: https://www.youtube.com/watch?v=xii0-VJ_mOg&feature=youtu.be.

Deltakere på IFA 2016 oppmuntres til å besøke LGs messestand i Hall 18 på Messe Berlin fra 2.-7. september for å få oppleve LGs OLED-TV.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 87 000 ansatte fordelt på 113 kontor verden rundt. LG oppnådde en global omsetning på 53,10 milliarder USD for 2013. LG består av fem forretningsområder - Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning & Energy Solution og Vehicle Components – og er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Den nordiske omsetningen hadde en oppgang i 2013 til nær 2 milliarder NOK. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Om LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) er en fremtredende global produsent av flatskjermer og audio- og videoprodukter for hjemmebruk så vel som for profesjonelle brukere. LG HE omfatter blant annet LCD- og plasma-tv, hjemmekinosystem, Blu-ray-spillere, lydkomponenter, videospillere og plasmaskjermer. LG streber alltid etter å føre teknikken fremover med fokus på å utvikle produkter med smarte funksjoner og stilrent design som møter de globale konsumentenes behov. LGs konsumentprodukter inkluderer CINEMA 3D Smart-TV, OLED-TV, IPS-monitorer samt hjemmekinoanlegg, Blu-ray-spillere og eksterne lagringsenheter. LGs kommersielle B2B-produkter inkluderer digital skilting, hotell-TV, videokonferansesystem og IP-sikkerhetskameraer.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.