Få tilgang til fil(m)ene dine hvor som helst med LGs nye NAS og mediespillere

Få tilgang til fil(m)ene dine hvor som helst med LGs nye NAS og mediespillere

Nå kan du kombinere LGs anvendelige NAS-enheter N2A2DD2 og N1A1DD1 med mediespilleren DP1 og få en komplett hjemmeserverløsning for både lagring og avspilling av digitalt materiale.

Nettverkslagring (NAS) er ikke bare forbeholdt store bedrifter. Teknologiens fordeler kan like gjerne utnyttes i hjemmet eller i mindre bedrifter. Med en NAS er filene dine alltid tilgjengelige, samtidig som sikkerhetskopieringsløsninger forsikrer deg om at ingenting forsvinner om ulykken er ute og datamaskinen havarerer.

LGs nye NAS-enheter er fulle av funksjoner som gjør dem til komplette hjemmeservere. Blant annet får du DLNA-støtte til å spille av film og musikk via nettverket (på enheter som støtter standarden), iTunes-server, skriverserver og en funksjon (DDNS) som gjør at du får tilgang til filene dine via internett.

LG N2A2DD2 leveres med to terrabyte lagringsplass, men kan enkelt oppgraderes til det dobbelte. Harddiskene kan også speiles for økt sikkerhet. Enheten støtter DLNA for enkel kommunikasjon med andre enheter som støtter standarden.

N1A1DD1 er en enkel og kompakt NAS som gir adgang til lagrede filer over nettverket. Installasjonen er rask og enkel, og N1A1DD1 støtter DLNA for smidig kommunikasjon mellom enheter. N1A1DD1 leveres med en terrabyte lagringsplass.

Begge NAS-modellene støtter overføringsprotokollen CIFS/SMB, HTTP, HTTPs, FTP/FTPs, uPnP AV, AFP og Bonjour (Mac). N2A2DD2 har også støtte for RAID o, 1, JBOD for økt datasikkerhet og bedre ytelse. Dessuten er det mulig å koble til ytterligere utstyr, som eksterne harddisker, USB-minne eller skrivere via USB.

NAS og mediespillere - en smart pakke for filmentusiaster

Dra nytte av alle finesser i de anvendelige NAS-enhetene ved å kombinere dem med LGs nye mediespiller DP1. Sammen gir de en komplett hjemmeserverløsning for både lagring og avspilling av digitalt materiale.

LG DP1 kan spille av alle populære video-, bilde- og lydformater fra enheter som NAS, USB-minne eller andre eksterne lagringsenheter. Den har også, akkurat som LGs NAS, støtte for DLNA-standarden. DP1 har et stilrent design, et intuitivt grensesnitt og mengder av tilkoblingsmuligheter. Enheten finnes i to modeller – DP1BPBC med fast nettverkstilkobling og DP1WPBC for trådløs nettverkstilkobling.

Koble mediespilleren til en TV eller projektor og spill av musikk, bilder eller filmer som du har lagret på NASen - i full HD-oppløsning (1080 p). LG DP1 og LG N2A2DD2 kan for tiden kjøpes i en pakke til en meget fordelaktig pris.

Tilgjengelighet og pris

Samtlige produkter finnes tilgjengelige i dag til følgende cirkapriser.

• DP1BPBC                                            790 kr
  • DP1WPBC                                           969 kr
  • N2A2DD2                                          2490 kr
  • N1A1DD1                                          1390 kr
  • DP1BPBC + N2A2DD2                          2590 kr

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 80 000 ansatte i 115 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2009 utgjorde USD 43,4 milliarder. LG Electronics består av fem forretningsenheter: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions og Mobile Communications. LG Electronics er også en av verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg og vaskemaskiner.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon besøk www.lg.com.

LG Electronics Business Solutions Company er et ledende selskap innenfor business-to-business (B2B)-området og utvikler et bredt utvalg av førsteklasses digitale produkter og løsninger som inkluderer LCD-monitorer, kommersielle skjermer, underholdning i bilen og sikkerhetssystemer. LG tilbyr unike produkter og løsninger og forutser fremtidens behov hos forretningspartnere og kunder på en smart og pålitelig måte.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.