Foto: LG

HBO Nordic – nå på alle TV-er fra LG med webOS

Oslo, 1. april 2019— LG Electronics sin anerkjente smart-TV-plattform, webOS, har nå fått sin egen app for HBO Nordic som gjør at serieelskere endelig kan starte strømmetjenesten direkte fra hjemskjermen. Med appen kan forbrukeren velge fra HBO Nordis* sitt store utvalg av kvalitetsserier som Game of Thrones, True Detective og Big Little Lies – som alle har nye sesonger.

«Vi er utrolig glade for at HBO Nordic nå er tilgjengelig på våre TV-modeller med webOS. Vi strever alltid for å tilby de beste og mest populære tjenestene direkte via hjemskjermen og HBO Nordic er en tjeneste vi har jobbet lenge for å kunne tilby direkte på våre TV-er,» sier Jonas Markén, Smart TV manager i LG Electronics Home Entertainment.

«Å kunne finnes i LG Electronics sine modeller har vært en prioritet for oss. Nå kan de med TV fra LG nyte vårt fantastiske utvalg i LGs smart-TV-modeller,» sier Jesper Steenberg, Deputy head of distribution and sales i HBO Europe.

LG Electronics webOS, som styres enkelt og intuitivt med hjelp av Magic Remote, ble introdusert i 2014 og er grunnlaget for flere smart-TV-funksjoner i LGs TV-modeller. Plattformen oppdateres løpende, noe som gagner eldre TV-modeller i den grad systemspesifikasjonene tillater det. Naturligvis kommer webOS til å ligge til grunn for de smarte funksjonene i LGs nye OLED, Nano Cell og LCD-modeller for 2019 som introduseres fra våren 2019.

HBO Nordic-appen installerer du via LG Content Store på webOS-baserte TV-modeller. Etter du har installert appen, finner du den på den intuitive startlisten sammen med andre programmer, tjenester og enhetsinnganger for å enkelt bla gjennom dem.

* Vær oppmerksom på at HBO Nordic er en abonnementstjeneste som leveres av en tredjepart, og som krever et aktivt abonnement.

Om LG Electronics, Inc.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 77 000 ansatte fordelt på 125 kontorer verden rundt. LG oppnådde en global omsettingen på USD 55,4 milliarder for 2017. LG består av fem forretningsområder - Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning & Energy Solution og Vehicle Components – og er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon og nyheter, besøk www.LGnewsroom.com.

Om HBO Nordic

HBO Nordic er et unikt tilbud på det nordiske streamingmarkedet. HBO Nordic er en Subscription Video-On-Demand-tjeneste som gir forbrukere direkte tilgang til førsteklasses innhold via hbonordic.com. Tjenesten er også tilgjengelig via lokale samarbeidspartnere innen kabel, digital-tv og mobil. Som den første HBO-merkevaren på det nordiske markedet tilbyr HBO Nordic alle de nye seriene fra HBO, samt innhold fra flere anerkjente innholdsleverandører som Showtime, MGM, AMC, Fox/FX, Hulu, BBC, Sky, Starz og flere. HBO Nordic tilbyr også et omfattende bibliotek med over 5000 episoder, hundrevis av filmer og dokumentarer.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.