LG ELECTRONICS MOTTAR PRISEN FOR BESTE TV-PRODUKT UNDER CES 2018 MED LG AI OLED TV

SEOUL, 16. januar 2018 — LG Electronics (LG) ble hedret med over 90 priser under CES 2018. Blant annet vant de den offisielle CES-prisen for beste TV-produkt for fjerde år på rad, denne gang med nye LG AI OLED TV, modell C8. LG mottok også flere best-of-show-priser for LG InstaView ThinQ™ kjøleskap og LG 4K UHD-projektor.

LG mottok store lovord fra flere internasjonale tech-magasiner i tillegg til 19 CES Innovation-priser fra the Consumer Technology Association – inkludert Best of Innovation Award for LG 4k UHD-projektoren – på tvers av home appliance, home entertainment og mobile communication.

LGs 2018-innovasjoner, som ble presentert, på CES inkluderer hvitevare- og home entertainment-produkter med LG ThinQ AI, blant annet de første TV-ene med innebygd Google Assistant. LG SIGNATURE AI OLED TV W8 med ThinQ vant mer enn 10 priser under CES. LG InstaView ThinQ kjøleskap vant også flere priser. Kjøleskapet tilbyr et strømlinjeformet matstyringsystem gjennom LGs webOS plattform og Amazon Alexa-integrasjon som gjør det enklere å kjøpe matvarer, spille musikk, sjekke været med mer. LG lanserte også den revolusjonære α (Alpha) 9 intelligent prosessor som ytterligere forbedrer deres flaggskip-TV-er, LG AI OLED TV-er, og viste også frem den fremragende LG V30 i den nye fargen Raspberry Rose.

De største prisene LG vant under CES 2018:

LG AI OLED TV C8: Engadget: Bejhst of CES – Best TV Product / Reviewed.com: CES Editors’ Choice Awards

LG SIGNATURE AI OLED TV W8 with ThinQ / α (Alpha) 9 Processor:Consumer Technology Association 2018 CES Innovation Awards: Video Displays / Pocket-lint: Best TVs of CES / Techlicious CES Top Picks / TechRadar: The Best Tech at the Show / TWICE: Picks Awards

LG InstaView ThinQ Refrigerator: BGR: Best of CES / Consumer Technology Association 2018 CES Innovation Awards: Home Appliance / Gadgetmatch: Best of CES / Gear Diary: Best of CES / Reviewed.com: CES Editors’ Choice Awards / TWICE: Picks Awards

LG 4K UHD Projector: 9 to 5 Toys: Best of CES / Consumer Technology Association: 2018 CES Innovation Awards – Best of Innovation / TWICE: Top Picks Awards

LG 34-inch 5K UltraWide Monitor: MacRumors: CES 2018 – Best of CES Unveiled / SlashGear: Best of CES / The Verge: Awards at CES

LG V30 Smartphone: Consumer Technology Association 2018 CES Innovation Awards: Wireless Handsets and Accessories /Videomaker: Best Smartphone of CES

For en fullstendig liste over LGs CES 2018-priser, samt ytterligere informasjon om LGs produkter på CES, besøk www.LGnewsroom.com/ces2018-

About LG Electronics, Inc.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en global leder og innovatør innen hjemmeelektronikk, mobil kommunikasjon og hvitevarer med over 75 000 ansatte på mer enn 118 lokasjoner verden rundt. Den globale omsetningen i 2016 utgjorde USD 47,9 milliarder, og selskapet er delt inn i fire forretningsområder; Home Appliance & Air Solution, Mobile Communications, Home Entertainment and Vehicle Components. LG Electronics er en av verdens største produsenter av TV, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. LG Electronics er en 2016 ENERGY STAR Partner of the Year. For mer informasjon, besøk www.lg.com.

Mediekontakt:

LG Electronics, Inc.

Ken Hong

ken.hong@lge.com

www.LGnewsroom.com

LG Electronics, Inc.

Juah Kim

juah.kim@lge.com

www.LGnewsroom.com

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.