LG introduserer Centrum System-sortimentet i Norden

LG introduserer Centrum System-sortimentet i Norden

Et bredere utvalg av LGs hvitevarer med Centum System™- teknologi vil sette fokus på både varighet og energieffektivitet på IFA 2016

Oslo, 1.september, 2016 — Under IFA 2016 i Berlin vil LG Electronics vise frem sitt sortiment av supereffektive vaskemaskiner med Centrum System™-teknologi, som nå også blir tilgjengelig på det nordiske markedet. Teknologien, i kombinasjon med LGs Inverter Direct Drive-motor i vaskemaskinen, gir betydelig forbedret pålitelighet og energieffektivitet.

LGs Centum System-vaskemaskin er designet for å møte behovene til øko-bevisste
nordiske forbrukere. Økt effektivitet reduserer vaskemaskinens energiforbruk ned til 60 prosent under det som er grensen for energiklasse A+++, den høyeste
energieffektivitetsklassen i Europa. Vaskemaskinen bruker et avansert dempesystem, likt som det man finner i biler, for å redusere lydnivået ned til kun 67dB - lavere enn noen annen frontlastervaskemaskin i det europeiske markedet. Dempesystemet innebærer også betraktelig mindre vibrasjoner og dermed mindre slitasje på deler, og LG støtter oppunder denne teknologien med å introdusere bransjens første 20-års garanti.

For å demonstrere hvor lite LGs vaskemaskiner basert på Centrum System-teknologien vibrerer, har man bygget verdens høyeste korthus på toppen av en vaskemaskin samtidig som den kjørte et program. Eksperimentet ble filmet og videoen har fått over 100 millioner visninger på tvers av ulike sosiale medier-kanaler (https://youtu.be/97SVzMNOjlY ).

– En Guinness-verdensrekord er noe vi er stolte av fordi den beviser at vår Centum System-teknologi ligger helt foran. LG vil fortsette å ekspandere sin satsning på hvitevarer i det europeiske markedet, og IFA vil spille en viktig rolle i dette arbeidet, sier Jo Seong-jin, leder for LG Electronics and Home Appliance & Air Solution Company.

Den nye, forbedrede TurboWash™ gjør det mulig å fullføre en hel vask på kun 49 minutter, med ypperlig vaskeresultat. Vann- og energiforbruket er dermed også effektivisert, ettersom TurboWash bruker 17 prosent mindre av både vann og energi per program, sammenlignet med andre modeller som ikke har denne funksjonen1.

På IFA vil LG også vise frem sin portefølje av tørketromler og kombimaskiner som også har Centum System-teknologi.

Besøkende på IFA 2016 oppfordres til å besøke LG sin stand i messehall 18 for å se LG sine innovative hvitevarer på nært hold.

Tilgjengelighet: Midten av november.

Veiledende pris: *oppdatert 02.09* 2499 EUR for vaskemaskin og tørketrommel.

# # #

1 Test gjennomført i LG-lab med et bomullsprogram på 40ºC, 1400 rpm, 6 kg sammenligning mellom LG-modeller.

2 Test er gjennomført i henhold til LG sin interne 20-års livs-test-protokoll. Resultatene er basert på lab-tester som tar hensyn til akselerasjon og andre viktige forhold. Estimert livstid tilsvarer ikke garanti.

3 Energisparing fra et Centrum System™-kjøleskap i et år er estimert til 198.8kwh, som er ekvivalent til energikravene til 18.072 lyspærer i en time. Tallene er basert på det laveste energikravet til LG GBB60-serien som må til for å oppnå A+ og A+++-20% energieffektivitetsrate (basert på EU reglering nr. 1060/2010). Faktisk energisparing kan variere avhengig av individuelt bruk.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 87 000 ansatte fordelt på 113 kontor verden rundt. LG oppnådde en global omsetning på USD 53,10 milliarder for 2013. LG består av fem forretningsområder - Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning & Energy Solution og Vehicle Components – og er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Den nordiske omsetningen hadde en oppgang i 2013 til nær 2 milliarder NOK. For mer informasjon besøkwww.lg.com.

Om LG Electronics Home Appliance
LG Electronics Home Appliance Company er en innovatør i hvitevarebransjen. Selskapets ambisjon er å tilby sunnere og grønnere produkter med perfekt balanse mellom smart teknologi og trendsettende design. Formålet er å skape helhetsløsninger som forbedrer og forenkler hverdagen. LGs produkter er designet for å passe til mennesker verden over og omfatter kjøleskap, vaskemaskiner, oppvaskmaskiner, kjøkkenprodukter, støvsugere og innbyggingsprodukter. LGs innovative teknologier og praktiske finesser finnes f.eks. i verdens første smarte kjøleskap, dampvaskemaskin og en kombinert stekeovn og mikrobølgeovn. LGs teknologi skaper nye trender i hvitevarebransjen og plasserer LG som en ledende aktør i hvitevarebransjen.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.