LG LANSERER KJØLESKAP MED INTEGRERT LCD-SKJERM  – INNOVATIV EKSPONERINGSMULIGHET

LG LANSERER KJØLESKAP MED INTEGRERT LCD-SKJERM – INNOVATIV EKSPONERINGSMULIGHET

– Med en semitransparent skjerm i kjøleskapsdøren får butikker og restauranter økt mulighet for å kommunisere med sine kunder. LG Transparent Cooler gjør det mulig å vise bevegelig reklameinnhold med skreddersydde budskap.

Oslo,23. september, 2015 — I fjerde kvartal lanserer LG Transparent Cooler – et kjøleskap med Full HD LCD-skjerm integrert i døren, samt innebygde høyttalere på 2 x 10 watt. Med LG Transparent Cooler kan butikker og restauranter vise levende reklame på en overflate som tidligere ikke har vært utnyttet.

– I de fleste tilfeller er kjøleskapsdører i restauranter og butikker en eksponeringsflate som ikke utnyttes i det hele tatt, sier Fredrik Lundqvist, Nordisk Markedsføringssjef for Information Display hos LG Electronics. Med LG Transparent Cooler blir kjøleskapet et naturlig blikkfang i butikken eller restauranten, med en skjerm som kan vise bevegelig innhold som raskt og enkelt kan tilpasses til kampanjer.

Smart teknikk endrer graden av gjennomsiktighet
Den 49 tommer store IPS LCD-skjermen har den nyeste bildeskjermteknikken til LG, M+. Bildeskjermen klarer å tilpasse seg avstanden til menneskene rundt ved at en innebygd sensor registrerer om personer står nært eller langt unna kjøleskapet. Innholdet på skjermen gjøres deretter mer eller mindre gjennomsiktig slik at kundene i nær omkrets lettere ser innholdet i kjøleskapet, mens kunder lenger ifra eksponeres for reklamen på skjermen.

Skjerminnhold kan vises frem på to ulike måter. Det første alternativet er å koble en datamaskin eller mediespiller direkte til kjøleskapet via HDMI. Det andre alternativet er å utnytte den innebygde plattformen LG webOS for Signage, som sammen med applikasjoner fra selskaper som Smartsign eller Dise, gir mulighet for å styre innholdet på ett eller flere kjøleskap samtidig.

Tilgjengelighet og mer informasjon:
LG Transparent Cooler vil være tilgjengelig for levering i slutten av fjerde kvartal 2015. Kjøleskapet har et volum på 479 liter med yttermål på 730 x 665 x 1 828 mm. Skjermen har en oppløsning på 1920 x 1080 og er 49 tommer stor. For mer informasjon om LG Transparent Cooler, vennligst kontakt Fredrik Lundqvist (kontaktinformasjon finnes nedenfor).

Høyoppløselige bilder:
For høyoppløselgie bilder og videoer, besøk LG sin bildebank og skriv ”transparentcooler” i søkefeltet.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 87 000 ansatte fordelt på 113 kontor verden rundt. LG oppnådde en global omsetning på USD 53,10 milliarder for 2013. LG består av fem forretningsområder - Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning & Energy Solution og Vehicle Components – og er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Den nordiske omsetningen hadde en oppgang i 2013 til nær 2 milliarder NOK. For mer informasjon besøk http://www.lg.com

Om LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) er en fremtredende global produsent av flatskjermer og audio- og videoprodukter for hjemmebruk så vel som for profesjonelle brukere. LG HE omfatter blant annet LCD- og plasma-tv, hjemmekinosystem, Blu-ray-spillere, lydkomponenter, videospillere og plasmaskjermer. LG streber alltid etter å føre teknikken fremover med fokus på å utvikle produkter med smarte funksjoner og stilrent design som møter de globale konsumentenes behov. LGs konsumentprodukter inkluderer CINEMA 3D Smart-TV, OLED-TV, IPS-monitorer samt hjemmekinoanlegg, Blu-ray-spillere og eksterne lagringsenheter. LGs kommersielle B2B-produkter inkluderer digital signage, hotell-TV, videokonferansesystem og IP-sikkerhetskameraer.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.