“LG OLED CANYON” IMPONERER DELTAKERE PÅ CES

“LG OLED CANYON” IMPONERER DELTAKERE PÅ CES

LAS VEGAS, 9. januar 2018 — En unik, oppslukende installasjon som utnytter fleksibel kommersiell skjermteknologi fra LG Electronics (LG) imponerer deltakere på CES 2018 denne uken. Den kurvede 28 meter lange LG OLED Canyon benytter 246 LG Open Frame OLED-skjermer i konkave og konvekse konfigurasjoner, og gir titusener av besøkende en helt enestående opplevelse.

LG OLED-teknologi bruker selvlysende piksler for nøyaktig kontroll av lysstyrke og bildekvalitet. Uten noen separat lyskilde blir også skjermene ekstremt lette, tynne og fleksible. Ved hjelp av denne unike teknologien kan LG Open Frame OLED-skjermer bøyes og følgelig fungere som både et kunstverk og funksjonell digital skilting.

LGs utstrakte CES-stand ved siden av hovedinngangen til Las Vegas Konferansesenter ønsker besøkende velkommen med en LG OLED Canyon som består av 90 konkave -og 156 konvekse Open Frame-skjermer. Besøkende kan gå gjennom en 28 meter lang buet Canyon-sti og oppleve forlokkende bilder produsert av totalt to milliarder lysgivende OLED-piksler. Den utrolige filmopplevelsen som demonstrerer storslåtte, naturlige underverk som skoger, isbreer, fosser og snøstormer forsterkes ytterligere av den oppslukende Dolby Atmos-lyden som også er inkludert i 2018 LG OLED-TV-er.

LG OLED-teknologi har skapt en ny high-end-kategori for skjermer som leverer et imponerende bilde med perfekt svart og utrolige farger selv fra brede synsvinkler, og skiller seg dermed fra samtlige LCD- og LED-skjermer. Takket være OLED-teknologiens unike evne til å slå hver piksel av eller på, leverer LG OLED-skjermer levende bilder som aldri før, og skaper samtidig uendelige kontraster.

Besøkende til LGs CES 2018-stand (Las Vegas Konferansesenter, Central Hall #11100) denne uken kan oppleve LG OLED Canyon med egne øyne.

Om LG Electronics Home Entertainment Company

LG Home Entertainment Company (HE) er en fremtredende global produsent av flatskjermer og audio- og videoprodukter for hjemmebruk så vel som for profesjonelle brukere. Selskapet åpnet opp for en ny innovativ epoke i TV-markedet da de skapte teknologier som OLED TV og implementerte et intuitivt operatørsystem som lar forbrukere oppleve alle fordelene med smart-TV teknologi. LG er dypt engasjert i å forbedre forbrukeres liv med innovative home entertainment produkter ledet av prisvinnende 4K OLED TVer og SUPER UHD-TVer med Nano Cell™ skjermteknologi. For mer informasjon, besøk www.LG.com.

Pressekontakt:

LG Electronics, Inc.

Juah Kim

juah.kim@lge.com

www.LGnewsroom.com

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.