LGs PRISVINNENDE 4K UHD-PROJEKTOR DEBUTERER PÅ CES 2018

Pressemelding   •   jan 05, 2018 10:00 CET

SEOUL, 5. januar, 2018 — LG Electronics (LG) styrker sin konkurranskraft innen 4K UHD-hjemmeprojektorer med HU80K-serien, selskapets første 4K UHD-projektor som mottar CES Best of Innovation award for å levere ultraskarpe bilder og en hjemmekino-opplevelse i en kompakt og vakker design. Det globale 4K-projektormarkedet vokser hurtig, og LG er trygge på at deres lederskap innen LED-projektorsegmentet kan gjentas innen 4K-projektorsegmentet.

Tradisjonelt har projektorer som støtter 4K-bilder en tendens til å være tunge, kostbare og krevende å installere hjemme. LGs ingeniører og designere tok utfordringen med å redusere størrelsen på 4K UHD-projektoren uten å redusere bildekvaliteten, og kom opp med en førsteklasses enhet som er halvparten så stor som konkurrerende 4K-projektorer og samtidig mer lommebokvennlig. LGs 4K UHD-projektor garanterer fremragende hjemmekinoopplevelser takket være dens ypperlige 4K bildekvalitet og bærbare størrelse, noe som betyr at den store filmopplevelsen kan skapes i ethvert rom til enhver tid.

Med høykvalitets videoinnhold tilgjengelig i flere formater enn før, er fordelene med en allsidig enhet som viser streaminginnhold like enkelt som en Blu-ray disc tydeligere enn noen gang. LGs 4K UHD-projektor kan skape en 150-tommers skjerm med fantastiske 2500 lumen, noe som gjør den til LGs mest lyssterke projektor. I tillegg støtter LG 4K UHD-projektoren også HDR-innhold (HDR 10) for en ypperlig filmopplevelse i hjem-met.

Projektorens bærbare størrelse og unike oppreiste design er muliggjort ved den speilfrie I-formede motoren som tillater projektoren å vise perfekte bilder uavhengig av om den er plassert på gulvet, montert på veggen eller henger fra taket. Med et praktisk bære-håndtak og automatisk ledningsfunksjon trenger man ikke å montere projektoren ett sted ettersom den ser bra ut i et hvilket som helst rom og passer til en hvilken som helst an-ledning. I tillegg kan speilreflektoren brukes som linsedeksel for å beskytte projektoren mot støv under lagring. To kraftige, men samtidig klare, 7W-høyttalere leverer en ekte kino-lydopplevelse uten behov for eksterne høyttalere eller lydplanke.

Eiere av LG 4K UHD-projektorer vil ikke oppleve mangel på innhold ettersom projekto-rens webOS 3.5 smart TV grensesnitt gir tilgang til de mest populære strømmetjenestene som tilbyr 4K-innhold. Standardtilkoblingsmuligheter inneholder også innganger for USB, Ethernet og HDMI, samt trådløs støtte for eksterne enheter, eksempelvis et tasta-tur og en mus.

− Under årets CES-event er vi begeistrede over å vise frem vår første 4K UHD-projektor som for øvrig også leverer den høyeste oppløsningen vi noen gang har tilbudt i kompakt størrelse, sier Chang Ik-hwan, leder for LGs IT-avdeling.

− LGs 4K UHD-projektor vil endre hvordan forbrukere ser 4K-innhold i et hvilket som helst rom i hjemmet, hvor enn det er et publikum.

Også til fremvisning er LGs nyeste versjon av sin bærbare og praktiske MiniBeam pro-jektor (model PF50K) som inneholder webOS 3.5 og Full HD-oppløsning. LGs full-stendige projektorserie kan oppleves på nært hold på LGs stand under CES i Las Vegas 9.-12. januar.

14K UHD oppløsning med over 8 millioner diskret piksler ved XPR (Expanded Pixel Resolution) videobehandling.

Om LG Electronics Home Entertainment Company

LG Home Entertainment Company (HE) er en fremtredende global produsent av flatskjermer og audio- og videoprodukter for hjemmebruk så vel som for profesjonelle brukere. Selskapet åpnet opp for en ny innovativ epoke i TV-markedet da de skapte teknologier som OLED TV og implementerte et intuitivt operatørsystem som lar forbrukere oppleve alle fordelene med smart-TV teknologi. LG er dypt engasjert i å forbedre forbrukeres liv med innovative home entertainment produkter ledet av prisvinnende 4K OLED TVer, ULDRA HD TVer og webOS TVer. For mer informasjon, besøk www.LG.com.

Pressekontakt:

LG Electronics, Inc.