Handle smart til babyen, for både lommebok og miljø

Blogginnlegg   •   okt 09, 2019 08:44 CEST

"Mini har brukt denne fine dressen i 62 helt fra han var 4 uker, og fortsatt kan han bruke den i dag som 7 mnd gammel om jeg bretter ned kantene." @mnilaa

Alle som er gravide, eller har fått barn vet hvor fort det er å la seg rive med og kjøpe alt mulig til babyen. Samtidig er det frustrerende hvor kort tid man kan bruke klær i spedbarnsalderen. Vårt råd er å tenke praktisk og komfort når dere kjøper klær. Den nyfødte trenger egentlig ikke så mange plagg, men myke og fleksible plagg som er behagelige å ha på og som har vokse-muligheter. Det er bedre for ditt barn, miljøet og for din lommebok.

Helt siden starten for 15 år siden har Lillelam hatt fokus på å lage klær som varer. Det er lagt stor vekt på funksjonelle løsninger og «vokse-muligheter» i designet og snittene. Strikkede plagg har en fleksibilitet i maskene som gir god tøyelighet i plagget. Det er lagt inn brettekanter som kan brettes ned når barnet vokser slik at klærne kan brukes gjennom flere sesonger. Både erm- og benåpning har opptil 4 cm brettekant som gjør at produktene ofte kan vare over et år i vekstperioden.

Sitater og bilder fra fornøyde kunder:

"Mini har brukt denne fine dressen i 62 helt fra han var 4 uker, og fortsatt kan han bruke den i dag som 7 mnd gammel om jeg bretter ned kantene. vi har hatt både lyseblå❤️ og har den mørkeblå nå i 68. Lyst på den nye nydelige oker i 80 så har vi den gjennom hele vinter og våren igjen 😍" @mnilaa

Utsagn 2:

Jeg er selv så imponert over hvor lenge sparkedressene holder! Jenta mi var rundt 6 mnd og jeg kjøpte str 68 idag er hun 15 mnd og passer den helt perfekt😍😍 vi har i str 80 også som sitter bra men vil vare mye mye lengre! Aldri opplevd dette med andre merke varer!

Utsagn 3:

😍😍 jenta mi har brukt sparkedressen fra da hun var 8 uker, i str 68 og bruker den fortsatt. Hun er snart 14 mnd. Veldig god kvalitet 👌🏼❤️

Ved å ta små beviste valg som å velge plagg som har lenger levetid og som kan gå i arv, samt tørre å stille spørsmål til produsentene om hvordan klærne er laget, og hva de er laget av, kan man gi det beste til sitt barn, samtidig som man bidrar til en mer bærekraftig verden. Vi oppfordrer også til gjenbruk og har en egen hashtag på instagram #lillelamgjenbruk. Her kan du selv legge ut og selge Lillelam plaggene dine eller lete etter andre Lillelam skatter som andre har lagt ut for salg.