LINK arkitektur satser på landskapsarkitektur i Stavanger

LINK arkitektur satser på landskapsarkitektur i Stavanger

«Vi har i lengre tid lekt med tanken da vi ønsker å kunne tilby våre kunder et komplett arkitektmiljølokalt» sier Sagland og Kruse som leder Stavangerkontoret. Nå bygges det opp en egen fagavdeling for landskapsarkitektur i Stavanger.

Landskapsarkitektens rolle i byggeprosjektene så vel som i byutviklingsprosjekter er viktigere enn noen gang.

Kompetansen er etterspurt og grunnleggende i en tid hvor løsninger for bærekraft, mobilitet og ‘liveability’ er en nødvendighet.

Landskapsarkitekt Jesper Rasmussen skal fra 1.8.2016 starte arbeidet med å bygge lokal kompetanse på landskapsarkitektur hos LINK arkitektur i Stavanger.

Jesper Rasmussen kommer fra stillingen som fagleder for Landskap hos Multiconsult i Stavanger. Han har flere års erfaring fra Brandsberg-Dahls Arkitekter.

«Jeg har et svært kompetent og solid fagmiljø i ryggen med en 30 år lang historie, og gleder meg til å ta fatt på oppgaven», sier Rasmussen.

LINK arkitektur har et stort og markant landskapsarkitekturmiljø gjennom det Oslobaserte LINK Landskap. Miljøet har bred kompetanse innen faget landskapsarkitektur og tilgrensende fagområder som sosiologi, design -og billedkunst, økologi, sosialantropologi og pedagogikk.

LINK Landskap kan vise til flere prisbelønte prosjekter, blant annet tildelingen av Landskapsarkitekturprisen i 2015 for Grorudparken i Oslo og Cityprisen for Aker Brygge i 2016.

Hanne Kruse

Sivilarkitekt Leder LINK Arkitektur Stavanger + 47 990 90 469