​LINK Arkitektur signerer Oslo Klimaavtale

LINK Arkitektur har onsdag 11.02.2015 i samvær av byrådsleder Stian Berger Røsland signert Oslo Klimaavtalen. For å klimamålene er det klimasamarbeidet «Næring for klima» etablert, et klimasamarbeid mellom Oslo kommune og virksomheter i Osloregionen hvor det lokale næringslivet skal ta aktivt del i arbeidet med å nå disse målene.

Ved å signere Oslo klimapakt så lover virksomhetene ikke bare at de skal redusere klimagassutslipp i egen virksomhet, men også at de skal bidra til å redusere klimagassutslipp i andres virksomhet.

For LINK Arkitektur er dette en anledning til å bidra aktiv med vår kompetanse til å skape bærekraftige løsninger innenfor arkitektur, plan, interiør og landskap. I tillegg forplikter denne avtalen også LINK Arkitektur som bedrift til å ta klimautslipp på alvor innenfor egen bedrift.

«Vi ser at vi som arkitektbedrift har stor påvirkning på å redusere klimagassutslippene i våre prosjekter» forteller Ferry Smits, leder for LINK Teknikk & Miljø. «Arkitekter kan ved å ta de riktige beslutningene rundt materialvalg, utforming av bygg og landskap redusere klimagassutslippene betydelig uten at dette har stor betydning for kostnadene i prosjektet».

«Ved vårt kontor i Umeå har vi jobbet aktivt med å få redusert våre klimagassutslipp; fra interiør til drift, og er nesten klimanøytral. Dette kan være et flott utgangspunkt og eksempel prosjekt for hvordan vi i eget bedrift kan redusere vår klimagassutslippene», sier Siri Legernes, adm dir i LINK arkitektur AS.

LINK arkitektur er blant de ledende arkitektkontorene i Skandinavia – både når det gjelder omsetning, antall ansatte og antall årlige gjennomførte prosjekter. Som forretningsmodell og filosofi, har LINK valgt å la våre 15 kontorer med ca. 340 ansatte i Norge, Sverige og Danmark skape sin egen kultur og spesialfelt. Det ligger mange muligheter i at vi har kontorer geografisk nær deg. Samtidig er all kompetanse i systemet alltid tilgjengelig. Dette gjør at du som kunde kan nyte godt av lokalkjennskapen til ditt nærmeste LINK-kontor med alt det medfører av muligheter: Vi loser prosjekter mest mulig effektivt gjennom byråkratiet, sørger for effektiv og personlig oppfølging og medarbeidere som er lommekjente i omgivelsene og det lokale eiendomsmarkedet. I tillegg til bygningsarkitektur har vi bred og tilgjengelig kompetanse innenfor plan, landskap, interiør og maritim-/offshorefeltet. På grunn av strukturen og muligheten den gir for samarbeid mellom kontorene, har vi til enhver tid kapasitet til å ta på oss store og små prosjekter innen bolig, næringsbygg, samferdsel, industri, byutvikling, offentlige bygg, idrettsanlegg helse og omsorg og utdanning/forskning. Vi har bred erfaring å vise til innen alle disse kategoriene.

LINK arkitektur gir deg kreativ kraft i hele Skandinavia. Som siste skudd på stammen har vi startet  kontor i København – noe som gir oss tilstedeværelse i alle de viktigste byene og regionene i Norge, Sverige og Danmark.

Tove Lise Nordahl

Pressekontakt Kommunikasjonssjef 907 84 591