​4,4 millioner kroner til Lions fra Grasrotandelen

Nyhet   •   jan 13, 2017 13:52 CET

Lions Club Fredrikstad befinner seg nok en gang i Norges-toppen med over 1,9 millioner kroner i grasrotandeler i 2016. Fredrikstad Lions har økt med 300.000 kroner siden i fjor og er kun slått av Vålerenga Fotball som fikk utbetalt over tre millioner kroner.

Uten at det koster Norsk Tippings spillere noe som helst, sendes hundrevis av millioner kroner direkte til grasrota i norsk forenings- og organisasjonsliv. Har du registrert deg som grasrotgiver, gir du fem prosent av spillinnsatsen din til den grasrotmottakeren du vil støtte. En enkel og smertefri måte å bidra til frivilligheten på.

Lions øker sine andeler

Til sammen tilføres det 448 millioner kroner til organisasjonslivet via Grasrotandelen. Antall givere har passert én million personer.

Lionsklubbenes støtte har også økt. Samlet har 341 Lionsklubber i Norge fått 4 409 538 kroner i 2016, en økning på over 22 prosent fra i fjor da totalen var 3,6 millioner kroner.

Vedlagt i denne artikkelen ser du en oversikt over Lionsklubber som har mottatt støtte fra grasrotandelen i 2016, sortert på beløp.

Fortsatt potensial

Det er fortsatt potensial for å øke Grasrotandelen. Nesten to millioner mennesker spilte hos Norsk Tipping i 2016, så det er med andre ord nesten en million mulige grasrotgivere der ute.

Her kan du velge en forening og bli grasrotgiver

Hvilke Lionsklubber fikk og hvor mye?

Se vedlagte excel-fil med oversikt over Lionsklubber som har fått støtte gjennom grasrotandelen 2016, sortert etter størrelsen på bidrag.