LOS øker kundetilfredsheten for femte året på rad

Nyhet   •   nov 28, 2016 13:25 CET

Direktør privatmarked i LOS, Margit Unander, er fornøyd med at kundetilfredsheten til LOS øker nok en gang.

Kundene er stadig mer fornøyd med strømbransjen. Det viser tall fra en ny kundetilfredshetsundersøkelse som er gjennomført av EPSI Norge. LOS oppnår en skår på 75,1 poeng, og øker kundetilfredsheten for femte året på rad.

– I årets undersøkelse oppnår bransjen en skår på 72,8 på kundetilfredsheten. Nesten halvparten av alle privatkundene er å anse som meget godt tilfreds med sine strømleverandører. EPSI har gjort tilsvarende målinger innenfor bl.a. bredbånd, mobiltelefoni, forsikring og bank og analysen viser at nordmenn er mest tilfreds med sine strømselskaper, forteller Fredrik Høst, daglig leder i EPSI Rating Norge.

Fremgang
– Våre medarbeidere jobber hver dag for å yte en best mulig service til våre kunder. Da er det hyggelig å få tilbakemelding på at vi stadig blir litt bedre. Undersøkelsen viser at strømleverandørene nyter høy tillit, og svært få oppgir at de har klaget i løpet av det siste året, sier Margit Unander.

Pris viktig
Sammenlignet med tilsvarende studie i fjor så tyder tilbakemeldingene på at utvalget av strømavtaler har blitt bedre eller tydeligere, og at de strømavtalene som nordmenn har i større grad passer deres behov. Kundeservicen oppleves fortsatt som meget god, kundene føler at de i større grad enn før holdes informert om ting som påvirker deres kundeforhold. Totalt sett så har opplevelsen av å få valuta for pengene steget enda ett hakk, noe som naturligvis bidrar til å styrke tilfredsheten.

– Det er hard konkurranse om strømkundene, og da er det viktig at vi som leverandør har ulike produkter tilpasset kundenes behov, sier Margit Unander.

Sosiale medier
Undersøkelsen viser videre at drøyt 16 prosent av de spurte svarer at de følger sin leverandør på sosiale medier. Dette er omtrent det samme som for ett år siden. Som tidligere undersøkelser har vist, er kundene som følger sin leverandør på sosiale medier er langt mer tilfredse og lojale enn de som ikke gjør det.

– Vi registrerer at stadig flere av våre kunder følger LOS på Facebook, og på våre websidene kan kundene bruke Chat-funksjon mot kundesenteret. Vi ønsker å utvikle både produkter og tjenester i takt med kundenes behov, slik at vi også fremover kan være en attraktiv strømleverandør, sier Margit Unander.

Les mer om undersøkelsen her: EPSI Rating

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/no/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.